Jump to content
Annons

Silent Healing. En CD med tystnad.


Lars XLN Audio

Recommended Posts

Silent Healing - en tyst CD!!

"Vad är Silent Healing?

Silent Healing är en ljud-cd som har utvecklats genom att använda avancerad teknologi som används vid analys och balansering av människokroppens subtila energisystem. Silent Healing är en ljud-cd utan ljud! Cd:n innehåller 74 minuters kraftfull stillhet. Sätt in skivan i cd-spelaren, tryck på PLAY, sätt dig bekvämt tillrätta och KÄNN skillnaden."

687:- låter dyrt, jag skulle ge max 420:-

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Fördelar

•Balanserar energier hos människor och i rum, på kontor och öppna ytor

•Motverkar skadlig energi från tv-apparater, tv-spel, datorer, datorspel och Internet

•Gör din sömn djupare och mer avslappnad

•Underlättar skapandet av bra Feng Shui

•Främjar klarare tänkande, oavsett vad du gör

•Reducerar effekterna av ”sjuka hus”-syndromet

•Skapar en ”klarare” atmosfär som underlättar meditation och dagligt arbete

•Främjar kroppens förmåga till självläkning under dagen och/eller natten

•Lugnar barn och djur

•Skapar hälsosammare miljöer för växter både inomhus och i växthus

•Tränar kroppens förmåga att känna igen hälsosam läkning

🥰

Link to comment
Dela på andra sajter

Fördelar

•Balanserar energier hos människor och i rum, på kontor och öppna ytor

•Motverkar skadlig energi från tv-apparater, tv-spel, datorer, datorspel och Internet

•Gör din sömn djupare och mer avslappnad

•Underlättar skapandet av bra Feng Shui

•Främjar klarare tänkande, oavsett vad du gör

•Reducerar effekterna av ”sjuka hus”-syndromet

•Skapar en ”klarare” atmosfär som underlättar meditation och dagligt arbete

•Främjar kroppens förmåga till självläkning under dagen och/eller natten

•Lugnar barn och djur

•Skapar hälsosammare miljöer för växter både inomhus och i växthus

•Tränar kroppens förmåga att känna igen hälsosam läkning

🥰

Som sagt, bs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Undrar ifall det är frekvenser under 20 Hz eller över 20 kHz på skivan? Blir svårt för folk med standard-stereo att få ut något av det hela hur som helst. Man borde mejla och fråga vilken utrustning som krävs.

Fast att slappa i 74 minuter är väl iofs välgörande för stressade människor.

34 000 mönster på 74 minuter innebär 0,13 sekunder per mönster. Hur ska det hinna göra någon nytta?

Link to comment
Dela på andra sajter

Kan en CD innehålla ljud med frekvens över 22,05 kHz? (Halva samplingsfrekvensen.)

Hör inte katter upp till den frekvensen? Då är ju inte det ohörbart för katter och knappast lugnande för dem...

(Och eventuella husdjurselefanter hör väldigt låga frekvenser, ner mot 1Hz.)

Link to comment
Dela på andra sajter

Silent Healing - en tyst CD!!

"Vad är Silent Healing?

Silent Healing är en ljud-cd som har utvecklats genom att använda avancerad teknologi som används vid analys och balansering av människokroppens subtila energisystem. Silent Healing är en ljud-cd utan ljud! Cd:n innehåller 74 minuters kraftfull stillhet. Sätt in skivan i cd-spelaren, tryck på PLAY, sätt dig bekvämt tillrätta och KÄNN skillnaden."

687:- låter dyrt, jag skulle ge max 420:-

kunskapskanalen ey? 🙂

folk är inte så dumma som folk tror - dom är dummare

som nån sa

Link to comment
Dela på andra sajter

kunskapskanalen ey? 🙂

folk är inte så dumma som folk tror - dom är dummare

som nån sa

Tråkigt svar.

Folk upplever då och då sin verklighet genom placeboeffekter, mer eller mindre subtila. Att svälja en helt rationell bild av verkligheten - det vill säga att allt är fakta och att sinnet styrs av yttre påverkan, tycker jag verkar väl omedvetet för vem som helst 2010. Men kanske tryggt för han/henne.

Ett exempel är den där amerikanska undersökningen på knäoperationer. 20 personer hade samma fel på knäet. De öppnade upp knäet på alla 20, men bara 5 opererades enligt hur knä-åkommen brukade behandlas. Patienterna fick inte veta på vilka. Och 15 st tillfrisknade helt efter ingreppet. Eller betänk exemplet med sockerpiller som medicinering. Det kan säkert provocera många.

I fallet med CD'n är det ju rätt sorgligt att någon tjänar pengar på folks olycka och strävan att må bättre. Men man får väl själv välja vad man lägger pengar på?

Det finns ju tillexempel gott om folk som gillar att lägga sina pengar på dyra studioprylar eller dyra mikrofoner, t.ex Neumann, och tror att ljudet blir bättre. Både dom och de som lyssnar på tysta ljudcd's borde få sin verklighetsbild accepterad.

Själv kör jag med sm57 och asio4all.

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Ett exempel är den där amerikanska undersökningen på knäoperationer. 20 personer hade samma fel på knäet. De öppnade upp knäet på alla 20, men bara 5 opererades enligt hur knä-åkommen brukade behandlas. Patienterna fick inte veta på vilka. Och 15 st tillfrisknade helt efter ingreppet.

mr asio4all kan kanske ge en källhänvisning till detta?

I fallet med CD'n är det ju rätt sorgligt att någon tjänar pengar på folks olycka och strävan att må bättre. Men man får väl själv välja vad man lägger pengar på?

ja det är klart att man själv får välja hur dum man vill va

du kan ju köra din som du säkert själv tycker både humana å korrekta retorik till den som köpt en humbuglösning å dör i cancer för att man ratat en vanlig medicinsk behandling

du kan väl berätta om den där amerikanska undersökningen på knäoperationer för dennes anhöriga?

dom uppskattar säkert trösten i att 15 tillfrisknade utan behandling

Link to comment
Dela på andra sajter

ratat en vanlig medicinsk behandling

Ja det tycker jag inte heller man ska göra. Men som sagt, ett synsätt behöver inte utesluta en annan.

Källa: http://www.ejbjs.org/cgi/content/extract/85/2/387

( Moseleys undersökning, hittade dock ingen gratisversion och kan inte ladda upp avsnittet från min bokhylla. )

Du kan söka på Moseley i http://www.aetna.com/cpb/medical/data/600_699/0673.html för att hitta:

"Recent evidence published in the New England Journal of Medicine (Moseley et al, 2002) confirms this earlier finding that arthroscopic lavage and/or debridement in patients with OA of the knee without other specific indications is no better than placebo surgery."

Trevlig läsning. Som din biologivän är jag gärna med och reder ut begrepp!

Redigerat av laxlaxlax
Link to comment
Dela på andra sajter

Jag har funderat lite till...

Jag kan tänka mig att just det faktum att man personligen placerar cd-n på cd-släden, trycker på eject, höjer volymen och lutar sig tillbaka kan vara mycket bättre än att stoppa in en cd, viilken som helst och inaktivera högtalarna eller sänka volymen till 0.

Man bär med sig hur man i förväg hanterat situationen för att uppnå tystnad och det blir resultatet beroende av.

Vad tror ni?

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Ser förresten fram emot ett matigt inlägg som ifrågasätter placeboeffekten, Demonproducenten.

se då får han vänta länge om han väntar den från undertecknad

jag påstår nämligen inte att placeboeffekten inte finns om det var det han trodde

jag nöjer mig helt enkelt med att kasta ur mig påståendet att det inte finns någon medicin mot någon sjukdom som utanför teststudier förskrivs i syfte att bota som helt saknar aktiva substanser

Since the publication of Henry K. Beecher's The Powerful Placebo in 1955 the phenomenon has been considered to have clinically important effects.[7] This view was notably challenged when in 2001 a systematic review of clinical trials concluded that there was no evidence of clinically important effects, except perhaps in the treatment of pain and continuous subjective outcomes.[

http://en.wikipedia.org/wiki/Placebo

den som köper 74min tystnad är dum i huvet - om inte för att det inte alls funkar - så för att man ger 687kr för nåt man kan fixa själv till nästan ingen kostnad alls

den som säljer skiten är en riktig skit å dummast av alla är väl den som försvarar det hela

din hänvisning till knäfallen visar ju mer att den aktiva operationen är ineffektiv än att placebo är effektiv

confirms this earlier finding that arthroscopic lavage and/or debridement in patients with OA of the knee without other specific indications is no better than placebo surgery

att må bättre är inte detsamma som att bli friskare

Link to comment
Dela på andra sajter

den som köper 74min tystnad är dum i huvet - om inte för att det inte alls funkar - så för att man ger 687kr för nåt man kan fixa själv till nästan ingen kostnad alls

den som säljer skiten är en riktig skit å dummast av alla är väl den som försvarar det hela

😄

Jag försvarar inte skivan. Däremot "placeboeffekt", i brist på bättre ord. Med det menas att sinnet och den förväntan någon känner påverkar det fysiska i kroppen. Funkar såklart inte i alla fall, men att helt negligera det tycker jag är lite sorgligt. Det är ju delvis att ifrågasätta en del av den yrkesverksamma psykologin. För vad som händer i det fallet är ju att någons upplevelse av världen, t.ex oro eller sorg, förändras genom samtal. Inget snack kan hela en knäskada men du måste väl också tänka att knäskador inte är allt som drabbar mänskor?

Tycker det är svårt att dra den hårda linjen mellan kropp & själ som jag upplever att du försöker göra. Tänk på barn med ont i magen av stress, föräldrar med nackont av spänningar och vad lite delfinsång hade kunnat göra åt saken! 😉

att må bättre är inte detsamma som att bli friskare

Nej, gränsen inte så enkel. Har jobbat med rehabilitering av långtidssjukskrivna, läst mycket neurobiologi och tycker inte den slutsatsen du försöker dra stämmer... skämt åsido om tidigare nämnda delfinsång, ser själv skeptiskt på den kulturen med "självhjälpsmumbojumbo" och gillar inte deras koder och sätt. Men jag tycker inte heller det är så enkelt som du försöker göra det. Det här är min ståndpunkt:

Sinnet påverkar kroppen. Kommentar?

Peace & Love

  • Gilla 1
Link to comment
Dela på andra sajter

Placeboeffekt?

Är inte det när man inbillar sig att man är frisk?

Precis som man kan inbilla sig att man är sjuk.

Det finns ju de med cancer som fått något egentligen

verkningslöst medel och hävdat, känt och trott att

de blivit friska. Men sedan när man scannat så

har tumören funnits kvar.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...