Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Ett par extra kan vara bra, om du tex har flera högtalarpar. Kör du dessutom hårdvara etc så behöver du flera utgångar.

En grej jag gjort en hel del också är att tex spela in en lajnad elgura och direkt skicka signalen via en ledig utgång till en förstärkare, som spelas in samtidigt. Så slipper jag böka med linebox etc. Nyligen när brorsan skulle lägga sin gura på en av våra låtar så spelade jag in line-signalen, som skickades till hans pedaler, de två blandade skickades till stärkaren. Blev sjukt bra att blanda lite av direktlajen med hans effektkedja... effektsignalen gav "färgen", och direktlajnen gav en extra klarhet och briljans till ljudet. 🙂 Sen hade jag ju alla delar inspelade (dvs bara lajn, bara effektkedja, och lajn+effektkedja genom stärkare inspelad med flera mikrofoner), så jag kunde även latja med förstärkarsimuleringar och blanda allt efter behag.

Så kan man ju också göra med flera instrument samtidigt, då behöver man ju ett gäng utgångar.

Jag har 8 på min Alesis i|o 26, det har räckt bra för mig (har nog aldrig använt mer än 5 samtidigt).

Redigerat av MrBluesman
  • Gilla 1
Postat

Hej jag har tänkt att köpa ett ljudkort och ett par studiomonitorer.

dessutom har jag ett annat par högtalarpar som jag tänkte ha stående i andra sidan av rummet inkopplade till en förstärkare som jag vill koppla till datorn. funkar detta om jag skulle skaffa ett ljudkort med mer än en utgång?

förresten kan jag passa på att fråga en till fråga...

Förstärkaren och högtalarparet jag tar upp i ovannämda text används för tillfället till min dj utrustning. problemet är att jag endast har en ingång på förstärkaren vilket är aux (rca). jag skulle behöva 2 ingångar med en switch så man kan switcha mellan. går detta att fixa?

Tack på förhand!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.