Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Behringern ska låta rätt bra har jag hört, men jag har även hört en som gick sönder (har jag för mig). Dock finns det ju något som heter garanti.

Den är ju inte så dyr, så jag skulle köra på den till att börja med.

Redigerat av ChrioN
Postat

Den här tror jag ska vara väldigt bra.. höjt mig lite i prisklass men; Studio Projects VTB1. Bör tilläggas att jag har en Studio Projects B1 på ingång också.

Stinkey (oregistrerad)
Postat

Min kompis har en Alto som han är mycket nöjd med. Har inte provat den själv dock.

Postat

Alton ska man passa sig för om man inte har andra alternativ hemma. Kan låta skitkul ibland men den färgar ljudet massor. En flerkanalsinspelning med bara Alto skulle helt enkelt inte fungera.

Postat

Har en alto (som dock är sönder för tillfället 😆 ) och jag tycker den låter riktigt bra, men som sagt den färgar ljudet rejält, vilket fungerar bra för mig och min röst (dock kanske inte i alla produktioner) men om man vill ha en neutral preamp som funkar till det mesta kanske man ska välja nåt annat.

Postat

Jag har en behringer pre-amp å den har funkat bra, men jag ska byta till en joemeek threeQ tänkte jag. Den är lite dyrare dock. 2.500.-

Det går ju att beställa den direkt i tyskland på Musik-service.de och tjäna några hundralappar. Det var lavrell som tipsade om den sajten. 😆 Jag har inte testat att beställa dock.

Det kan ju bli jobbigt om den pajjar med garantier å sånt om man beställer utomlands.

Postat

Vilket som. En viktig detalj jag skulle kräva är om rörsteget går att stänga av.

Inte alla gånger man vill ha rörbummel på inspelningarna.

Tror inte att skillnaden kan vara så enorma i den prisklassen (Det billigaste av det billiga).

Postat
Vilket som. En viktig detalj jag skulle kräva är om rörsteget går att stänga av.

Inte alla gånger man vill ha rörbummel på inspelningarna.

Tror inte att skillnaden kan vara så enorma i den prisklassen (Det billigaste av det billiga).

Bland de billigare alternativen, är det nog bara Studio Projects VTB-1 som har denna facilitet. Det är dessutom en riktigt trevlig preamp. 😏

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.