Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Har fått upp ögonen för Max/MSP den senaste tiden och det verkar ha ett stort potential, dock verkar inlärningskurvan vara rätt så brant! Skulle dock vara skönt att kickstarta med någon form av kurs! Är det någon här som har någon aning om det är fler kurser i Max/MSP på gång i sthlm och i sådana fall när?

• 2 månader senare...
Annons
Postat (redigerat)

Har tyvärr inget direkt svar på din fråga, och ser även att det var rätt länge sen du skrev detta, men ändå..

Max/MSP går alldeles utmärkt att lära sig med hjälp av dom inbyggda tutorialsen i programmet. Jag läste en kurs i Max/MSP, men vi använde i princip endast de inbyggda tutorialsen för att lära oss. Alternativt kan du hitta bra kompletterande tutorials på youtube.

Max/MSP är riktigt kul, om man har lite tålamod så kan man lyckas göra väldigt coola saker. Grundregeln för inputs är (i princip): Om någonting kan skicka en signal till en dator, så kan du använda det i Max. Har själv gjort saker med bland annat videokameror och wiimotes.

Redigerat av Beex
Postat

KMH i STHLM har sådana kurser, 3 hp, ungefär 10 träffar som sker på helgen.

Grym kurs med grym lärare, kan varmt rekommenderas.

Postat

För ett par år sen gick jag kursen som zagor pratar om, jag gick den dock under en vecka i början av sommaren. Då förutsattes att man hade gått igenom fem-sex av tutorialsen (hemsk svengelska) innan. Det var två lärare och båda var väldigt duktiga och pedagogiska.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.