Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Just det. Kör med ett FW-kort på min stationära i7-Dell och det flyter på rätt hyfsat trots att chipset

är VIA (eller möjligen ngt annat obskyrt). Vet att TI rekommenderas allmänt och hade det som instickskort

på min bärbara tidigare. Hade jag tjänat något i datakraft eller motsvarande på att köra TI här i stället?

Annons
Postat

Just det. Kör med ett FW-kort på min stationära i7-Dell och det flyter på rätt hyfsat trots att chipset

är VIA (eller möjligen ngt annat obskyrt). Vet att TI rekommenderas allmänt och hade det som instickskort

på min bärbara tidigare. Hade jag tjänat något i datakraft eller motsvarande på att köra TI här i stället?

Om du kan köra lägsta buffert-inställningen (buffer size, latency t ex 32 samples) på ljudkortet utan att det knastrar/sprakar så fungerar din dator troligtvis felfritt och då finns det ingen anledning att byta.

Postat

Om du kan köra lägsta buffert-inställningen (buffer size, latency t ex 32 samples) på ljudkortet utan att det knastrar/sprakar så fungerar din dator troligtvis felfritt och då finns det ingen anledning att byta.

Och om så icke skulle vara fallet menar du att det är incitament nog att överväga ett PCI-kort baserat på TI?

Postat (redigerat)

Om du har problem med latency eller knaster är det möjligen ett incitament för att snegla mot ett byte.

Hur mycket i latency bör man tolerera?

Mitt ljudkorts "default" är 256 samples - är det mycket?

Latencyn blir då 6.52 ms, med 48 kHz och 24 bit.

Om jag istället väljer 44.1 kHz och 24 bit är latencyn 6.67 ms.

Konstigt...

Redigerat av debatt
Postat

Och om så icke skulle vara fallet menar du att det är incitament nog att överväga ett PCI-kort baserat på TI?

Det är upp till användaren att avgöra. Det är heller inte så enkelt att bara FW-chipet spelar roll. Det kan vara andra faktorer som avgör om datorn lirar hundra med ljudkort eller inte. Om du tycker det funkar som det är så ska du inte byta i förhoppning om att det skulle bli bättre.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.