hankmoody Postat 6 november 2010 Postat 6 november 2010 ....och ska lägga lite basspår. Finns det nån plug som kan få min gura att låta som en bas...eller barytongitarr
pxm Postat 6 november 2010 Postat 6 november 2010 (redigerat) i cubase har du en inbyggd octaver. www.downv.com/Windows-software-download/Octaver-Plugin har gratis nedladdning. . Redigerat 6 november 2010 av pxm
Anders F Postat 6 november 2010 Postat 6 november 2010 Finns nog i de flesta daw:s att du kan oktavera ner gitarren. Sedan kan du köra den genom en basplugg som exempelvis ampeg (eller vad tusan det nu hette) 🙂 MVH Anders
sixties Postat 6 november 2010 Postat 6 november 2010 eller så pm:ar du en länk till mig (på tex. www.skickafilen.se) med din låt i mp3 format så lägger jag en bas åt dig, om det är någon slags pop/rock/hårdrock eller punk låt. 1
Anders F Postat 6 november 2010 Postat 6 november 2010 Absolut, men i din pre production så kan det räcka med gitarren bara för att få en bild av ur det kommer bli. Gjorde en snabbinspelning. Git, trummor och gitarr till som jag körde genom ampeg-pluggen och oktaverade ner en oktav. KAnske du kan få ett hum om hur det kan bli. Tänk dock på att det inte är mixat. Your browser does not support the HTML5 audio tag MVH Anders
Soxic Postat 21 november 2010 Postat 21 november 2010 (redigerat) Jag har lyckats ganska bra med gitarrer för i tiden, men det är en massa extra jobb och blir i slutänden aldrig så bra som en riktig bas. Köp en billig bas för ett par tusenlappar, det är en bra investering och kommer låta bättre än vilken gitarr som helst. En polare köpte till och med en bas på Rusta för 800 spänn som lät ganska hyfsat tro det eller ej. Men skulle hellre lägga pengarna på Squier för kanske 3-4.000 (ny). Redigerat 21 november 2010 av Soxic
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.