Jump to content
Annons

får inget (väl)ljud när jag kopplar om till 96khz


ChrioN

Recommended Posts

Annons
Lasse Mongo (oregistrerad)

har du tittat under kontrollpanelen och ljud/audio vad det är inställt på i windows att spela in/upp ifrån för källa? det bör stå emu där på båda.

botten upp!

Link to comment
Dela på andra sajter

Lasse Mongo (oregistrerad)

antar att du kör windows!? och om du gör det så har du i kontrollpanelen en ikon som heter multimedia (skrev fel i förra inlägget) där bör det vara ditt emu som in/upp-spelningskälla för att alla program ska veta vart det ska skicka eller ta emot signalen, samt titta under knappen avancerat så att all accelaration är aktiverad också.

sen ska du väl kunna se ditt kort som källa i programmen under deras option/inställningar om inte så verkar det som systemet inte uppfattar att det är det du ska använda, samt att om du har inbyggt ljudkort på moderkortet så bör du gå in i bios och "disabel" det alltså stänga av det inbyggda så de inte konfliktar med varandra.

låt höra typ!

Link to comment
Dela på andra sajter

det ser bra ut där men det verkar som att ljudkortet stänger av sig när jag smäller på 96khz. Datorns interna "speaker" piper när jag gör grejer i Windows, precis som att det inte fanns något ljudkort i datorn...

Link to comment
Dela på andra sajter

Lasse Mongo (oregistrerad)

det låter konstigt, man antar att de kanske har nåt uppslag under sin support hos Emu, förhoppningsvis, men jag tänkte att det kanske var en vanlig inställnings-mojäng som denna då!

spelar du in i 96Khz och sedan spelar upp med det annars lär det inte funka, materialet ska ju vara i samma upplösning som uppspelning men det kanske du visste redan...

hoppas det löser sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Har precis fått detta ljudkort, men jag får inget att fungera när jag ställer om kortet till 96khz istället för 44khz som är standardinställningen. Någon som vet varför?

Läs manualen noga & kolla inställningarna i mixern, testa ta bort kanaler du inte använder osv.. Det tog sitt lilla tag innan jag lyckades få bort allt knaster & skit.

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...