Anders F Postat 6 november 2010 Postat 6 november 2010 Hejsan Testade nya pluggen HEAT och blev ombedd om lite ljudexempel så .... here we go.... Tog jazzlåten då jag föreställde mig att här skulle denna plugg göra ett bra jobb. Orginalet Your browser does not support the HTML5 audio tag Lite drive och lite tone Your browser does not support the HTML5 audio tag MVH Anders
Anders F Postat 6 november 2010 Trådstartare Postat 6 november 2010 Och en till fil Max drive och lite mindre ton Your browser does not support the HTML5 audio tag MVH Anders
AnthonyS Postat 6 november 2010 Postat 6 november 2010 Snyggt. Måste vara sjukt användbart. Ska man behöva överväga nya tunga inköp nu alltså...
Anders F Postat 6 november 2010 Trådstartare Postat 6 november 2010 JA du, känner precis samma sak 🙂 La nyss ut 3300 på PT 9, ska införskaffa en PRS custom 24 också är planen för ca 34 000, och så denna då för cirka 5 000. Aktierna hade gått upp idag iaf 😆 MVH Anders
Anders F Postat 6 november 2010 Trådstartare Postat 6 november 2010 Såg nu att denna plugg enbart funkar till HD, inte ens till HD native då den använder dsp korten för att fungera. Eller har jag fattat fel? MVH Anders
KillwithSkill Postat 6 november 2010 Postat 6 november 2010 (redigerat) Länk till plug? göggöl is my friend.... http://www.avid.com/us/products/HEAT Redigerat 6 november 2010 av KillwithSkill
Anders F Postat 6 november 2010 Trådstartare Postat 6 november 2010 🙂 Ja det kunde jag ju tagit mig tid med *ler* MVH Anders
AnthonyS Postat 6 november 2010 Postat 6 november 2010 JA du, känner precis samma sak 🙂 La nyss ut 3300 på PT 9, ska införskaffa en PRS custom 24 också är planen för ca 34 000, och så denna då för cirka 5 000. Aktierna hade gått upp idag iaf 😆 MVH Anders Sjukt, jag är också sugen på en Custom 24 🙂. Har haft en Custom 22 innan, och saknar den faktiskt. Custom 24 med 10-topp i vacker kulör kan vara den snyggaste gitarren på denna jord...
Anders F Postat 6 november 2010 Trådstartare Postat 6 november 2010 (redigerat) haha...ja den är underbart snygg. JAg är nog sugen på den blå 🙂 MEn jag har inte bestämt det än. Räknar inte med köp förrän om ett år då jag sparar pengar till hus också 🙂 MVH Anders Redigerat 6 november 2010 av Gizmozis
Anders F Postat 6 november 2010 Trådstartare Postat 6 november 2010 Slänger upp ett före och efter exempel på lite hårdare musik också som jag spelade in lite snabbt för att testa det på pluggen (eller det är ju ingen plugg egentligen enligt avid själva) Orginalet Your browser does not support the HTML5 audio tag Med pluggen Your browser does not support the HTML5 audio tag MVH Anders
joachime Postat 8 november 2010 Postat 8 november 2010 Ah, tack! Det händer intressanta saker i botten och mellanregistret med pluggen! Diskanten verkar det som att man får se upp med. Cymbalerna hoppade fram mycket i jazz-exemplet, men rumskänslan blev behagligare med första pluggexemplet.
Anders F Postat 8 november 2010 Trådstartare Postat 8 november 2010 Ja, håller helt med. Tror man får jobba noga med tone i pluggen just för att diskanten inte ska hoppa fram för mycket. Men som helhet så tycker jag den smälter ihop mixen en del på ett positivt sätt. MVH Anders
Anders F Postat 8 november 2010 Trådstartare Postat 8 november 2010 Kan ju säga att i slutmixen blev det att jag använde pluggen på alla jazzlåtarna, dock så drog jag ner tonen mer än i de exemplen ovan. Kan lägga upp ett exempel på hur det blev senare ikväll. MEn det blev alltså mindre tone än vad det är i exemplen ovan. MVH Anders
Anders F Postat 8 november 2010 Trådstartare Postat 8 november 2010 Här kommer en annan låt med jazzbandet. Denna gång med vispar och annan inställning på tone Your browser does not support the HTML5 audio tag MVH Anders
Rabieshund Postat 9 november 2010 Postat 9 november 2010 Låter asavärsanice! Känns väldigt naturligt. Går den att jämföra med typ PSP VintageWarmer?
Anders F Postat 9 november 2010 Trådstartare Postat 9 november 2010 Jag har inte PSP wintage warmer. Men om någon annan har det så kan vi ju ta samma ljudfil och köra igenom pluggarna. Blir ju inte ett ordentligt A/B test av det, men ett hum hur de skiljer sig kanske? Min demotid går ut 3/12 för HEAT så innan dess behöver vi göra det i så fall. Kommer köpa HEAT, men just nu måste jag spara till gitarren så jag kan köpa den först. MVH Anders
Anders F Postat 9 november 2010 Trådstartare Postat 9 november 2010 (redigerat) Glömde ju skriva tack för de snälla orden kring ljudet också 🙂 I den definitiva mixen så är det enda skillnaden att kontran blev reampad genom basstärkare (via impulser) för att få lite mer 3d-ljud över den i linesignalen och mjukare kropp. Blev riktigt najs, övertoner kom fram och basen lät tydligare och smälte in i ljudbilden på helt annat sätt. MVH Anders Redigerat 9 november 2010 av Gizmozis
joachime Postat 9 november 2010 Postat 9 november 2010 Jag har inte PSP wintage warmer. Men om någon annan har det så kan vi ju ta samma ljudfil och köra igenom pluggarna. Blir ju inte ett ordentligt A/B test av det, men ett hum hur de skiljer sig kanske? Jag har PSP VintageWarmer. Men jag undrar hur jämförandet ska gå till. Ska jag lägga en instans på varje kanal och ratta efter eget huvud, eller ska jag lägga en på mastern och försöka eferlikna dit resultat så gott som möjligt?
Anders F Postat 9 november 2010 Trådstartare Postat 9 november 2010 hmm...ja du, kanske lättast att försöka efterlikna så gott som möjligt. Men det kommer ju inte ge ett rättvist test egentligen, men kan ju kanske skapa en uppfattning om hur de olika pluggarna låter och lite skillnader mellan dem. I så fall kan jag lägga upp orginalfilen i 24bit version och skicka med min i 24bit så att konverteringen till mp3 blir samma också. MVH Anders
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.