Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tja, finns det nån cool kontroller som är gjord för reason elelr record? Typ nån som likt de där kontrollerna till abelton är gjord för reason eller record? Typ att man kan arrangera loopar genom att trycka på pads och grejer?

Annons
Postat

Iden jag tänkte mig är om man på nåt sätt kunde få det lite abletonaktigt i reason, så man liksom kan kicka igång loopar osv? Hehe, skriver lite snabbt och är lite stressig, ad(h)d ftw! 🙂 Hoppas nån svarar snart så jag kan köpa den ikväll.

Postat

Det finns direkt stöd för mängder av kontrollers, titta i Preferences-fönstret Keyboards and Control Surfaces

Där finns Remote-mallar för Akai, Alesis, Behringer, Cakewalk/Edirol/Roland, CME, Doepfer, Evolution, Frontier, Kenton, Keyfax, KORG, Line6, Livid, M-Audio, Mackie, Native Instruments, Novation och Peavey.

Ohm64 är kanske något för dig som spanat på APC-kontrollern.

Reason + Ohm64

Postat

Tack för tipset, men äh, jag lugnar ner mig, fick lite köpfrenzy, jag har ju en remote zero sl som jag aldrig lärt mig, den kanske duger till det jag vill, bara jag lär mig den. Tråden får dock gärna leva fastän jag håller mig till att bara köpa hörlurar. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.