Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Har hittat ett Beg ljudkort som jag funderar på att slå till med.

Jag har ingen som helst kunskap kring detta och söker därför all hjälp och information jag kan få.

Ljudkortet är ett M-Audio firewire solo.

Använder mig av en laptop i mitt musik skapande med windows 7.

Hur funkar detta? Klarar min dator av ett sådant? Hur kopplar man? Stödjer den win 7? Vad behöver jag?

Avänder mig av reason när jag gör musik, men ska börja testa Sonar nu hade jag tänkt. Finns det bra inspelningsmöjligheter där?

Ge mig kunskap/tips! 🙂

Sen kanske jag slänger in ett bud på den här.

/Malol

Redigerat av Malol
Annons
Postat (redigerat)

Läs här!

http://www.m-audio.com/products/en_us/FireWireSolo.html

Kolla upp vad du har för moderkort, hårddisk, ramminne etc, och bocka av mot kompatibiliteten. Du kopplar in kortet via FireWire i din dator, så kolla att du har en sån port först och främst.

Lycka till!

Edit: Vet i princip ingenting om Sonar. Jag kör Logic.

Redigerat av AnthonyS
Postat
en laptop
Har den Firewire? Isåfall vilket Firewirechipset? Liten 4-pinnars kontakt eller stor 6-pinnars kontakt?

Klarar din dator av Windows 7 orkar den helt klart med en extra ljudkortsdrivrutin. 😉

Drivrutin laddar du hem från Anthonys länk. Reason kan kopplas med Rewire till Sonar så får du det bästa från bägge programmen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.