Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hejsan!

Jag har en Golden Age FC1 MKII kondensator mikrofon med tillhörande stativ. Tyvärr har ving-skruven som man skruvar åt själva hållaren (som man sätter mikrofonen i) med gått av. Har letat mig fördärvad efter vart man kan skaffa en ersättare, men jag kan inte för mitt liv hitta det! Hittar inte lösa hållare för kondensator mikrofoner heller (jag förstår att det är olika storlek på dem, men de borde ju finnas någonstanns eftersom jag har en själv...). Har ni några tips? Går inte riktigt att använda mikrofonen nu ju utan själva hållaren.

http://img1.mlstatic.com/jm/img?s=MCO&f=14673968_8249.jpg&v=I (världens minsta bild tyvärr) men det är en liknande hållare, och skruven jag efterfrågar är den som sitter längst till vänster på bilden och håller ihop själva hävarmen med hållaren.

Tusen tack på förhand!

Annons
Postat

Sådana shockmounts är standardmodeller från Kina och såvitt jag vet så säljs det inga reservdelar till dem, eftersom hela shockmounten är så pass billig som den är...

De brukar säljas för typ 250:- eller något ditåt och de vanligaste finns för 3 olika tjocklekar på mikrofonkroppen, så ta mått på mickens diameter och fråga vilken musik-ÅF som helst.

Om det är till "fel" märke, så kvittar det, eftersom det ändå är samma standard och ofta kommer ett helt gäng "olika" märken från samma OEM-fabrik, med samma innehåll och enda skillnaden är trycket på skalet...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.