matsumoto Postat 26 januari 2005 Dela Postat 26 januari 2005 Hej! Tänkte bara höra om någon här har en uppfattning om hur mycket man kan sälja en Roland Juno106 för, med tillhörande originalmanual och ett bevis på att den har tillhört Ola från Ola and the Janglers/Secret Service:) är 3000 ett rimligt pris eller är den värd mer? den är i bra skick, förrutom lite missljud från Choruset (tror jag det kommer ifrån iallafall) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 26 januari 2005 Dela Postat 26 januari 2005 Choruset är alltid brusigt, men definera gärna missljud. mellan 3000 och 3500 är rätt rimligt pris om den är i fint skick. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 26 januari 2005 Dela Postat 26 januari 2005 Jag gissar att det är VCAn som 'läcker' lite. Beror på hur mycket det låter, ska den lagas får du nog kliva ner i pris en bit. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 26 januari 2005 Dela Postat 26 januari 2005 Stäng av Chrorus för att se om bruset försvinner. Då vet du om det är där felet ligger. Men som Neko skrev så kommer det alltid lite "pys" från Choruset på Juno106:an. Jag fick 3500 kr för en begagnad Juno106 för ett par veckor sedan. Den var i fint skick, bortsett från en tangent. Bjöd på frakten som kompensation. Eller hur, Neko? 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 26 januari 2005 Dela Postat 26 januari 2005 Stäng av Chrorus för att se om bruset försvinner. Då vet du om det är där felet ligger. Men som Neko skrev så kommer det alltid lite "pys" från Choruset på Juno106:an. Jag fick 3500 kr för en begagnad Juno106 för ett par veckor sedan. Den var i fint skick, bortsett från en tangent. Bjöd på frakten som kompensation. Eller hur, Neko? 😉 Stämmer finfint. Fast det var mer än en tangent som var skadad, men det minns du om du bara tänker efter lite. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hackeman Postat 26 januari 2005 Dela Postat 26 januari 2005 Stämmer finfint. Fast det var mer än en tangent som var skadad, men det minns du om du bara tänker efter lite. Ehmm... två tangenter? 😉 Hoppas jag inte missat något allvarligt? 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 26 januari 2005 Dela Postat 26 januari 2005 Stämmer finfint. Fast det var mer än en tangent som var skadad, men det minns du om du bara tänker efter lite. Ehmm... två tangenter? 😉 Hoppas jag inte missat något allvarligt? 🙂 det var 2 tangenter alltså. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
tordA Postat 26 januari 2005 Dela Postat 26 januari 2005 @matsumoto, bor du i stockholm? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
matsumoto Postat 26 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 26 januari 2005 Det är bara lite pys ifrån choruset, knappt märkbart, men det övriga missljudet är rätt så högt. (något som läcker igenom) fast missljudet är begränsat till vissa patchar. jag testade skruva på ett ljud där det var missljud, och det försvann när jag drog ner freq samt höjde env under VCF´en. Rockfart, nä jag bor i sundsvall faktiskt:) är du eventuellt intresserad? jag kommer naturligtvis kolla upp vad jag kan göra åt missljudet. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 26 januari 2005 Dela Postat 26 januari 2005 Äsch, lite brus höjer säkert värmen i det, vad det nu betyder.. 🙂 Vill förövrigt ha en Juno106 .. Kan inte nån skänka en till mig? /Daniel Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
matsumoto Postat 26 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 26 januari 2005 hehe. okej:) det är lite mer än bara brus tyvärr. på de ljud där det "brusar" så händer detta, trycker man ner en tangent så håller den tonen kvar sig i all oändlighet (fast mycket lägre då) samtidigt som lfon följer med. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 26 januari 2005 Dela Postat 26 januari 2005 (redigerat) hehe. okej:)det är lite mer än bara brus tyvärr. på de ljud där det "brusar" så händer detta, trycker man ner en tangent så håller den tonen kvar sig i all oändlighet (fast mycket lägre då) samtidigt som lfon följer med. Skumt, men om det är en sån "bugg" från factory, så går det juh att lösa med en gate... Edit: Eller det går juh att lösa med en gate oavsett, men om det är nåt fel på den så är det juh bättre att försöka laga det i första hand Redigerat 26 januari 2005 av D Vibe Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
matsumoto Postat 26 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 26 januari 2005 Jo en gate skulle väl hjälpa, men nog bäst att laga den ändå för säkerhets skull:) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.