soulastar (oregistrerad) Postat 26 januari 2005 Postat 26 januari 2005 (redigerat) Låtnamn: Dream come true feat. Jazmina Artist: Soulastar Genre: soul/r&b/hip-hop Låtlängd: 2:58 Kompositör: Soulastar Producent: Jimi Thiesen Medverkande: Jazmina göteborgs bästa soul röst Inspelningsår: 2004 Format: Mp3 128 Kbit/s Storlek: 2.73 megabyte Status: Färdig demo låtlänk: Your browser does not support the HTML5 audio tag Websida: Soulastar Redigerat 27 januari 2005 av soulastar
P3t3r Postat 26 januari 2005 Postat 26 januari 2005 Skön låt och röst! Lite personliga synpunkter: Skulle vilja ha något i höger kanal som balanserar upp gitarren i början på låten. Sedan skulle jag vilja ha samma nivå på sången i refrängen som i versen (alltså den som ligger i mitten). Basen ligger lite för mycket åt vänster, skulle vilja ha den i mitten. Annars en bra produktion! (Gör Your browser does not support the HTML5 audio tag så underlättar det... 🙂 )
Diwic Postat 27 januari 2005 Postat 27 januari 2005 Hej! Låtlänken är fel, det är ett l för mycket (www.soulastar.lcom?). Nu till låten. Produktionen låter välmixad, och som du säger, Jazmina sjunger både bra och souligt. Det finns egentligen inte så mycket att säga om det, bra helt enkelt. Texten/budskapet däremot, låter rätt så mycket "som vanligt" och låten hade kanske kunnat bli ännu bättre med något mer originellt än "I wanna be true, to you, make my dreams come true". Anyway - so(u)lklar fyra! // David
Egghuvud Postat 27 januari 2005 Postat 27 januari 2005 Mycket snyggt. Gitarren lite mycket panorerad i min smak. Speciellt i lurar. Annars är det klart snyggt välproducerat. Och visst hon sjunger bra. Skall man klaga på något så är det väl att det låter lite väl tillrättalagt. Soul kan ju gärna få vara lite sexigare/farligare. 😛
Fredrix Postat 27 januari 2005 Postat 27 januari 2005 Soft låt förutom att jag tycker att gitarren kunde ligga mer centralt eller ha 2st panorerade åt olika håll. Bra jobb 🙂
pennudd Postat 6 februari 2005 Postat 6 februari 2005 Hey... nu kommer folk tro att jag är värsta skeptiska killen här 🙂 men jag kommenterar bara låtar som jag tycker är bra.. 😳 Tycker att det här är riktigt bra... bra sång, hyffsad mix (förutom att jag tycker att sången är aningen basig mest på leaden). Men jag stör mig lite på prodden. Allting låter lite för snyggt... Jag har lyssnat och gjort en del liknande musik och jag tycker att det måste vara lite skitigt... vet inte om gitarren är midi, men det låter midi. Skita ner den lite... lite dist på, skär hårdare i EQ:n så att den nästan låter samplad, lite vinylknaster kanske. Likadant med trummorna, det gör inget om kaggen låter lite som en pappkartong. Och här tycker jag att man inte behöver ha några uppklippta gitarrer heller... Sen är sångprodden lite tråkig. Snyggt med stereobreddningen på refreängen (om det är en dubb så sjunger sångerskan oförskämt tight). Men lite roligare effekter på vissa partier skulle inte skada. Rhodes i sticket är ett genidrag... Men återigen... soundet på dom är väldigt dåligt. Här låter det väldigt midi. Jag skulle nog försöka hitta på ett par bättre samplingar. Och varför inte lite tremmolo på... 🙂
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.