Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

tjo!

har funderat i nÄgon vecka nu pÄ att skaffa mig en ny daw control till logic.

köpte mig en bcf2000 för nÄgn mÄnad sedan och Àr förbannat besviken.

visserligen fÄr man oftast vad man betalar för men att den skulle lÄta sÄ pass illa nÀr reglagen rör pÄ sig var ju lite löjligt.

sÄ jag har spanat in följande tvÄ:

Mackie MCU pro

Euphonix MC control

jag Àr en knapp-tryckar-kille. gillar nÀr det Àr en fysisk knapp och inte en touch-screen. vilket sÄ klart talar för en Mackie.

men pÄ andra sidan ska tydligen reglagen pÄ Mackie lÄta en del. (youtube)

dessutom Àr Mackie billigare att köpa, billigare att bygga ut med mcu xt pro Àn vad det Àr att bygga ut MC control med MC mix.

men MC control ska tydligen vara som gjord för logic.

jaaa valet Àr svÄrt. fÄr nÀstan bli singla slant.

vad har folket pÄ forumet för erfarenheter av dessa tvÄ?

vilken skulle du valt och varför?

SKÅL!

Annons
Postat (redigerat)

Vi har en gammal logiccontrol/mackiecontrol ansluten via midi(innan dom styrde upp det flashiga usb/fw-Stödet) stÄendes inkopplad som vi i princip inte anvÀnder, men att reglagen skulle vara störande tycker jag verkligen inte. Nu har jag i och för sig en hög smÀrttröskel vad gÀller maskinljud nÀr jag jobbar, men hade jag störts det minsta av den hade jag pluggat ur den och stÀllt undan den.nu tittar du i och för sig pÄ en nyare variant, men dom LÀr vÀl knappast gjort reglagen sÀmre..?? Vad gÀller behinger sÄ vet jag vad du menar... Har en sÄn stÄendes i nÄt hörn, och dom reglagen vÀsnades rejÀlt mkt mer Àn logiccontrollern.

Redigerat av Mr Keys
Postat

Vi har en gammal logiccontrol/mackiecontrol ansluten via midi(innan dom styrde upp det flashiga usb/fw-Stödet) stÄendes inkopplad som vi i princip inte anvÀnder, men att reglagen skulle vara störande tycker jag verkligen inte. Nu har jag i och för sig en hög smÀrttröskel vad gÀller maskinljud nÀr jag jobbar, men hade jag störts det minsta av den hade jag pluggat ur den och stÀllt undan den.nu tittar du i och för sig pÄ en nyare variant, men dom LÀr vÀl knappast gjort reglagen sÀmre..?? Vad gÀller behinger sÄ vet jag vad du menar... Har en sÄn stÄendes i nÄt hörn, och dom reglagen vÀsnades rejÀlt mkt mer Àn logiccontrollern.

ja det Àr ju just det med hur mycket oljud man accepterar.

men jag menar för dom pengarna man fÄr lÀgga ut pÄ en mcu pro borde dom vara tyst.

det skiller ju inte sÄdÀr galet mycket pengar mellan mcu pro och MC control.

och sÄ som jag fattar det ska inte MC control ge ifrÄn sig nÄ mycket ljud alls.

men pÄ andra sidan nÀr man vÀl fÄr hem mackien kanske den inte lÄter alls sÄ mycket som man trott.

http://www.youtube.com/watch?v=r43L4YRCIxk

haha jaa den dÀr behinger bcf2000 Àr i en klass för sig.

viste inte om jag skulle skratta eller grĂ„ta. â˜ș

men pĂ„ andra sidan var det ett impulsköp bara för att fĂ„ jobba lite med rattar och reglage. 😉

Postat

AssÄ, ska reflektera över hur mkt reglagen lÄter nÀr jag kommer till studion imorn, men om jag inte minns fel sÄ lÄter dom inget alls i sjÀlva rörelsen....det enda ljud som kommer Àr nÀr det startar upp rörelsen med ett litet ryck.... Men jag ska undersöka saken nÀrmre. Tror verkligen inte man kan störa sig pÄ ljudet faktiskt. Men som sagt, jag har fram till för ett Är sen suttit i studios dÀr bÄde grannstudios och flÀktsystem vÀsnats ganska ordentligt, sÄ jag À ganska luttrad. Haha...

Postat

hehe ja jag sitter inte i nÄgot ljudisolerat rum precis.

ett rum i lÀgenheten som sakta men sÀkert blivit till hobby studio.

sÄ fick jag barn för tvÄ veckor sedan sÄ det Àr ju high chaparral hemma hÀr till och frÄn. (och lugnare lÀr det inte bli)

men pÄ klipper gÄr alla reglage. klart det lÄter mer dÄ.

har svÄrt att se mig gör en mix dÀr dom gÄr lös pÄ det dÀr sÀttet. den dagen den sorgen.

hur Àr det med andra controller dÄ?

m-audio projectmix

digidesign command 8

osv.

hur Àr dom? lÄter dom en del ocksÄ?

BJORNANDERSSON (oregistrerad)
Postat

euphonix fungerar vÀl enbart med mac??

Elof (oregistrerad)
Postat

Jag kör med en MCU och extender till Logic, via ett AMT8 midiinterface.

Det fungerar vÀldigt bra ihop, MCUn Àr nog lika tyst som euphonixen. Har haft bÄda och ingen har stört varken inspelning eller mix, jag spelar in sÄng i samma rum.

Det var mycket strul med euphonix och logic, sÄ jag bytte och har inte Ängrat mig.

Postat

Jag kör med en MCU och extender till Logic, via ett AMT8 midiinterface.

Det fungerar vÀldigt bra ihop, MCUn Àr nog lika tyst som euphonixen. Har haft bÄda och ingen har stört varken inspelning eller mix, jag spelar in sÄng i samma rum.

Det var mycket strul med euphonix och logic, sÄ jag bytte och har inte Ängrat mig.

aa ok. skönt att nÄgon med erfarenhet av bÄda tvÄ skrev en rad. hehe

nya MCU pro ska ju gĂ„ via usb. sĂ„ man ska inte behöva en midiinterface. om man inte vill ha en Ă€ndĂ„ sĂ„ att sĂ€ga. (kan vara kul att fĂ„ lite mer i racket ocksĂ„ 🙂 )

knepigt det dÀr med euphonix. jag har fÄtt bilden av att euphonix ska passa som handen i handsken för mac och logic anvÀndare.

om jag inte minns helt fel nu sÄ fanns det en trÄd hÀr pÄ forumet dÀr nÄgon köpt en MC control och körde den pÄ sin macbook pro och hade massa bekymmer.

nu vet jag inte vilket daw han hade men jag ska göra en sökning och se om jag fĂ„r fram trĂ„den. kan ju vara bra lĂ€sning. 🙂

Postat

post-9550-097678600 1288443736_thumb.jpg

Radikal SAC 2K

Ett till alternativ. OcksÄ svÄr att fÄ tag i men trevlig.

haha ja du er 😄

jag har aldrig hört tala som den.

fÄr göra en google-runda och se vad det Àr för nÄgot. hehe

har du nÄgra erfarenheter av den eller?

Postat

haha ja du er 😄

jag har aldrig hört tala som den.

fÄr göra en google-runda och se vad det Àr för nÄgot. hehe

har du nÄgra erfarenheter av den eller?

Inte personligen men har bara hört gott om den.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat nÄgra kakor pÄ din enhet för att du bÀttre ska kunna anvÀnda den hÀr sajten. LÀs vÄr kakpolicy och om hur du kan Àndra instÀllningar. Annars utgÄr vi frÄn att du Àr bekvÀm med att fortsÀtta.