Jump to content
Annons

Behöver fler i/o till 003

evilrocker

Recommended Posts

Behöver fler i/o till min 003'a, behöver tips på prylar med adat

som matchar samma klass som min övriga outboard

som består av Api, A-designs, Empirical labs, Avedis

Har dessa kandidater än så länge.

Rosetta 200

Lynx aurora 8

Apogee Ensemble

Rme Adi-8 ds

Dela på andra sajter

Annons

Du blir nog nöjd vad du än väljer av dina val. Själv har jag svårt att höra skillnad mellan olika ADDA. Då tycker jag att jag hör mer skillnad om jag lägger pengarna på separata preamps och en billig ADDA istället. Ensemble har ju 4st och den är snyggast!

Rosetta 200 ger dig bara 2 i/o till mot de andra alternativens 8 i/o. Men det vet du säkert redan.

Redigerat av stabilt
Dela på andra sajter

Jag hör nog inte heller skillnad mellan alla ad/da. Men fler i/o behöver jag allt.

Och preamps har jag ju i min lunchbox som jag vill använda. Dock är ju ingen direkt

billig. Känns som om man ändå är uppe och sniffar på rme'n (pro-sumer??) så kan man

lägga till någon tusenlapp och få något som är studiostandard. Sen faller jag förhoppningsvis

inte för märkesgrejen, man vill ju trots allt kunna stå för soundet och musiken, inte vilket

märke det är på ens converters.

Du blir nog nöjd vad du än väljer av dina val. Själv har jag svårt att höra skillnad mellan olika ADDA. Då tycker jag att jag hör mer skillnad om jag lägger pengarna på separata preamps och en billig ADDA istället. Ensemble har ju 4st och den är snyggast!

Rosetta 200 ger dig bara 2 i/o till mot de andra alternativens 8 i/o. Men det vet du säkert redan.

Dela på andra sajter

Jaså! 🙂 På vilket sätt? Min kunskap om RME-produkter är väldigt begränsad än så länge.

Det var lite skämtsamt menat men det blir ju om inte annat billigare. RMEs prylar håller mycket hög klass och jag rekommenderar dessa tveklöst.

Dela på andra sajter

Ok kan vara något, får kolla upp. Blivit så nojig bara när man väl har

bra (och tyvärr dyr) outboard, att man kör med bra convertering som gör

att hårdvaran kommer till sin rätt. Och jag veeeeeeeeet att det inte är lätt

att höra skillnad alltid, men det är ju lite som att sätta en fiat-motor i sin lambo...

Men som sagt fler ingångar behövs för trumminspelningar.

Det var lite skämtsamt menat men det blir ju om inte annat billigare. RMEs prylar håller mycket hög klass och jag rekommenderar dessa tveklöst.

Dela på andra sajter

Det är ju ett helt ljudkort. Kan man koppla in det via ADAT till Digi003?

Inte en aning hur det går att routa i ett fireface, men många ljudkort går att köra som just ad/da omvandlare tex motu och metric halo utan att det går genom tex firewire kablen.

Dela på andra sajter

"All settings including TotalMix are recalled during boot via flash memory. After making all desired settings, the device works stand-alone even without computer as a submixer, A/D and D/A-converter, headphone mixer, format converter, instrument or microphone pre-amplifier, monitoring mixer and much more."

http://www.rme-audio.de/en_products_fireface_800.php#4

Dela på andra sajter

"All settings including TotalMix are recalled during boot via flash memory. After making all desired settings, the device works stand-alone even without computer as a submixer, A/D and D/A-converter, headphone mixer, format converter, instrument or microphone pre-amplifier, monitoring mixer and much more."

http://www.rme-audio.de/en_products_fireface_800.php#4

Ah! Det ska jag hälsa mina studiogrannar som jobbar med dubbla fireface800 kopplade som en sammanslagen enhet vilket medför dubbla totalmix. 🙂

Men är det någon fördel att använda fireface800 jämfört med t ex ADI-8, om man nu redan har ett ljudkort man vill jobba med?

Dela på andra sajter

Ah! Det ska jag hälsa mina studiogrannar som jobbar med dubbla fireface800 kopplade som en sammanslagen enhet vilket medför dubbla totalmix. 🙂

Men är det någon fördel att använda fireface800 jämfört med t ex ADI-8, om man nu redan har ett ljudkort man vill jobba med?

Billigare (då det är lättare att hitta FF800 begagnat).

Dela på andra sajter

Fan jag står verkligen och väger mellan en Ensemble och Adi-8.

Om jag tar Ensemble kanske jag går hela vägen och byter till mac sen?

Men vad skulle jag tjäna på det? Allt jag vill kunna göra kan jag göra

i pro tools! Kanske skulle bli lite mer pepp på PT om jag byter till

en laptop istället för en stor ful burk på golvet.

Dela på andra sajter

drloop (oregistrerad)

Ja absolut! Men var ju kanske lite inne på att byta till mac nån gång....

Men Apogeen är fortfarande snyggast 🙂

Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.