Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hejsan!

Till min förskräckelse så upptäckte jag idag att min sub inte vill längre jobba.

Den gröna "on" lampan där bak lyser fortfarande när den är igång, och den lyckas routa vidare det "vanliga" ljudet mina monitorer som vanligt - men som sagt, själva baselementet vill inte jobba alls.

Min fråga är då, är det någon som vet om jag själv kan göra något åt detta, eller är detta helt enkelt slutet för min baslåda?

Hoppas någon med lite mer kunskap än mig kan ge mig ett svar 🙂

Vänligen

Alexander

Redigerat av alexw
Annons
Burundi (oregistrerad)
Postat

Om det inte är så att du råkat ändra någon inställning på den av misstag så kan det ju vara glapp någonstans eller så har förstärkaren eller elementet gått sönder. Har du någon kompis som kan elektronik och högtalare så kan det ju vara läge att låta honom kolla på den. Ett ganska vanligt fel på subwoofers är att högtalaranslutningen i baselementet gått av på grund av påfrestning, det går att laga men är ganska pilligt.

Postat (redigerat)

Jag funderar också på det, man kanske skulle försöka öppna upp den och kolla.

Jag vet inte riktigt hur studio-subbar är uppbygda, men sitter det säkringar i den eller så?

Eller borde i så fall hela subben ha dött, alltså inte ens grön lampa hade lust om en säkring hade gått?

EDIT: Tack också för ditt svar Burundi.

Nej alltså jag har skruvat på rattarna på baksidan, men det händer inget - det är inte direkt någon "hi tech" sub så det är inte mycket inställningar.

Redigerat av alexw
Postat (redigerat)

Öppnade subben och hittade en bränd säkring - skall dra iväg och köpa en ny, håller tummarna att det enbart är detta som är problemet 🙂

Edit: Fan va stört, bytte de båda säkringarna som var trasiga - satte igång subben, det lät sådär "poff" som det brukar låta när man startar den, sedan dog den - fast säkringarna är fortfarande hela :S

Redigerat av alexw

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.