Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Nu har jag fått igång miccarna och lärt mig attt hantera det hela någorlunda i cubase. Så höromdagen hade jag tänkt ge mig på att spela in lite klaviatur. Och det registreras genom midi porten och allting. Men jag lyckas inte räkna ut hur jag ska spela upp det genom högtalarna? Har lagt till en synth under "vst instruments" men inget ljud i högtalarna. Det är en voymregel som hoppar och far (antar att den går midi out) men jag hittar inte hur jag ska få nåt ljud i högtalarna... vad är det jag inte har fattat?

Annons
Postat

Börja med att gå igenom getting started manualen om du har den. Följ ordningen för hur du skall spela in midi respektive spela in audio.

Eller kolla in:

http://www.majken.se/cubase/index.htm?tracks.htm

Du måste skaffa dig lite mer grundkunskaper om vad de olika fönstrena är och vilka funktioner de har. Det är jättesvårt att svara på frågor annars. Cubase är ett ganska komplicerat program med många funktioner så det tar ett tag att lära sig. 🙁

Postat

Egentligen finns allt man nånsin behöver veta om midi i min signatur. Sådeså 😆

(kunde inte hålla mig)

Postat
Egentligen finns allt man nånsin behöver veta om midi i min signatur. Sådeså 🙂

(kunde inte hålla mig)

😛 Inte jag heller.

Postat
"midi är inte så bra. det är bättre att bara ha vanliga syntar med vanliga syntkablar. eller ännu bättre med riktiga instrument som låter bättre´, typ piano. " Paz

🙂

Borde nästan läggas in i en FAQ eller klistrad tråd... 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.