Jump to content
Annons

Audiophile 2496 och Monitor Mixer


wohlfram

Recommended Posts

Kan man installera enbart drivisarna till Audiophile utan att få med den komplicerade "Monitor Mixer"? Jag skulle vilja routa audio, ändra latency, etc enbart via Windows, min hårdvarumixer och det sequencerprogram jag använder (i mitt fall Sonar 2.2). Blir så oändligt mycket rörigare med dessutom Audiophiles egen mixer, puh! 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

jag har wavout och mastern är på max allt annat är på -144.

disable audio app use of monitor mixer är ikryssad.

funkar klockrent i Sonar för mig. Har du en extern mixer måste du koppla rätt i den, annars blir det rundgång. Då är det där felet är. Sök på forumet så får du reda på hur du kopplar mixern.

Link to comment
Dela på andra sajter

Wee första inlägget!

Har nyss skaffat en 2496, men jag fattar inte ett smack av inställningarna, vill kunna välja mellan analog och digital ut, för jag kör digital ut till stereon vid tvn när jag ska kolla på film, men jag har inte fått ut ljudet där än. 😏

Däremot så har jag hur det klickar i dacen hela tiden när jag öppnar en film eller winamp eller liknande, väldigt irriterande

Grymt prisvärt kort annars med den latencyn och stereljudet 😉

Link to comment
Dela på andra sajter

Vågar mig på ett svar tror jag.

Kolla en vanlig ljudfil, mp3:a eller nåt, hörs i Windows media player.

Gör den det skall det ju gå att få ut signalen till vilken ljudenhet som helst.

Digitalt via SPDIF. Analogt via RCA-utgångarna.

Link to comment
Dela på andra sajter

Ja det är inga problem att få ljud ur analoga dte harf jag hela tiden, men digital ut får jag inge ljud ur

EDIT; har fått det att fungera nu, man måste tydligen välja spdif i varje program man ska använda den utgången, på mitt gamla inbyggda så räckte det med att byta i kotrollpanelen

Redigerat av majesty
Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...