wohlfram Postat 26 januari 2005 Dela Postat 26 januari 2005 Kan man installera enbart drivisarna till Audiophile utan att få med den komplicerade "Monitor Mixer"? Jag skulle vilja routa audio, ändra latency, etc enbart via Windows, min hårdvarumixer och det sequencerprogram jag använder (i mitt fall Sonar 2.2). Blir så oändligt mycket rörigare med dessutom Audiophiles egen mixer, puh! 😄 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 26 januari 2005 Dela Postat 26 januari 2005 ställ in audiophilmixern en gång och pilla inte på den sen. Så gör jag. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wohlfram Postat 26 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 26 januari 2005 Jo, tack är väl så jag gjort. Har du tips på vilka inställningar man skall ha utan att få rundgång i Cakewalk? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wohlfram Postat 26 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 26 januari 2005 Sorry, M Audio Delta Control Panel heter deras mjukvarumixer - inget annat. Sitter vid annan dator... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MusicGene Postat 26 januari 2005 Dela Postat 26 januari 2005 jag har wavout och mastern är på max allt annat är på -144. disable audio app use of monitor mixer är ikryssad. funkar klockrent i Sonar för mig. Har du en extern mixer måste du koppla rätt i den, annars blir det rundgång. Då är det där felet är. Sök på forumet så får du reda på hur du kopplar mixern. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wohlfram Postat 27 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 27 januari 2005 Skall jag göra! Tack än en gång. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
majesty Postat 27 januari 2005 Dela Postat 27 januari 2005 Wee första inlägget! Har nyss skaffat en 2496, men jag fattar inte ett smack av inställningarna, vill kunna välja mellan analog och digital ut, för jag kör digital ut till stereon vid tvn när jag ska kolla på film, men jag har inte fått ut ljudet där än. 😏 Däremot så har jag hur det klickar i dacen hela tiden när jag öppnar en film eller winamp eller liknande, väldigt irriterande Grymt prisvärt kort annars med den latencyn och stereljudet 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
wohlfram Postat 27 januari 2005 Trådstartare Dela Postat 27 januari 2005 Vågar mig på ett svar tror jag. Kolla en vanlig ljudfil, mp3:a eller nåt, hörs i Windows media player. Gör den det skall det ju gå att få ut signalen till vilken ljudenhet som helst. Digitalt via SPDIF. Analogt via RCA-utgångarna. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
majesty Postat 27 januari 2005 Dela Postat 27 januari 2005 (redigerat) Ja det är inga problem att få ljud ur analoga dte harf jag hela tiden, men digital ut får jag inge ljud ur EDIT; har fått det att fungera nu, man måste tydligen välja spdif i varje program man ska använda den utgången, på mitt gamla inbyggda så räckte det med att byta i kotrollpanelen Redigerat 29 januari 2005 av majesty Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.