Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!!

Har köpt ett nytt externt ljudkort (Presonus Audiobox USB) och har kopplat in det till datorn och även en mic och en klaviatur via midi till ljudkortet.

När jag ska byta "ASIO driver" under "Device Setup" i Cubase LE 4 så kan jag byta i rutan från standarden "ASIO DirectX Full Duplex Driver" till min nya "ASIO Presonus USB" men efter några sekunder kommer en errorruta med texten: "ERROR opening USB Bus device: (2)"

Tvåan står för vilken usb-port jag har installerat den i har jag kommmit fram till och ljudkortet sitter i usb nr.2 nu så det är inte det som är felet.

MYCKET tacksam för hjälp.

När man är ny på sånt här känner man sig som morsan i ett försök att använda internet: -Jag VET INTE hur det funkar!!!" 🙂

MVH Jonas

Annons
Postat

uppdaterat drivrutiner för ditt Presonus?

tagit bort gamla drivisar?

Stängt av eventuellt integrerat ljudkort?

Postat

inaktiverat det gamla och installerat drivrutinerna som kom med skivan. de som finns på presonus sida funkar inte på min dator (kräver 64-bitar?).

iaf, tagit bort gamla drivisar? vad menas? 🙂

Postat

gamla drivisar: Om du har drivrutiner kvar för ett annat äldre ljudkort-i så fall, ta bort dem

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.