Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

tja, köpte ny "mixer" en jjlabs... o den funkade på datorn innan... de är röd-svart kabel till vanlig ljudingång från

en jjlabs as602a mixer.

får ett brusande ljud, spelar ingen roll om jag har micken eller inte i, lyssna själva!

HJÄLP FORT TACK<3!

by the way, är de ngt som måste ändras i inställningar på datorn?

har cool edit. ska de va analog eller stereo inspelning och hur ändrar man?

Redigerat av alltarkaos
Annons
Postat (redigerat)
de är röd-svart kabel till vanlig ljudingång från en jjlabs as602a mixer.
Kabelfärg säger inte ett dugg.

1. Vilken utgång på mixern använder du? Teleutgångarna som heter något i stil med Main out? Eller RCA-utgångarna som heter Tape out?

2. Vilken kabel använder du?

3. Till vad kopplar du in mixern? Har du ett dedikerat ljudkort eller kopplar du in till minitelekontakterna på datorns moderkortsljudchip?

4. Har du kopplat till Line in? Inte till en mikrofoningång?

ska de va analog eller stereo inspelning
Analog eller digitalt. Mono eller stereo.

När du skapar ett nytt ljud, File->New, i Cool Edit (varför använder du ett så gammalt program förresten?) kan du välja bitupplösning, samplingsfrekvens och mono/stereo. Spelar du in en stereosignal så väljer du stereo, annars väljer du mono.

EDIT: Det du hör är jordbrum.

Redigerat av Linus
Postat (redigerat)

Kabelfärg säger inte ett dugg.

1. Vilken utgång på mixern använder du? Teleutgångarna som heter något i stil med Main out? Eller RCA-utgångarna som heter Tape out?

2. Vilken kabel använder du?

3. Till vad kopplar du in mixern? Har du ett dedikerat ljudkort eller kopplar du in till minitelekontakterna på datorns moderkortsljudchip?

4. Har du kopplat till Line in? Inte till en mikrofoningång?

Analog eller digitalt. Mono eller stereo.

När du skapar ett nytt ljud, File->New, i Cool Edit (varför använder du ett så gammalt program förresten?) kan du välja bitupplösning, samplingsfrekvens och mono/stereo. Spelar du in en stereosignal så väljer du stereo, annars väljer du mono.

jag har hjärnsläpp idag.. jag e dum o informerar inte om ngt o jag visste ju att de hette mono, men läste "analog inspelning:P"

1. tape out med vetefan va de heter...

2. de är en svart kabel med svart röd grej och en minitele på andra sidan

3. minitelekontakterna in i moderkortets.

4. mikrofoningång

o vad är "jordbrum" och hur fixar jag de?

Redigerat av alltarkaos
Postat

Tape out (RCA-kontakter) från mixern

Kabel med 2xRCA-kontakter (svart kontakt för vänster kanal, röd kontakt för höger kanal) till en minitelekontakt.

Koppla inte till mikrofoningång, koppla till line in.

Postat (redigerat)

Kabel med 2xRCA-kontakter (svart kontakt för vänster kanal, röd kontakt för höger kanal) till en minitelekontakt.

när jag kopplar till line in så får jag inget ljud.

eller hur ställer jag in den på line in när jag satt i den?

Redigerat av alltarkaos
Postat

fick ljudet o funka, men fortfarande samma äckliga ljud..

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.