Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej!

Jag vore oerhört tacksam om någon satt på kunskap som kunde hjälpa mig med detta problem.

Jag har spelat in i Cubase 5 (Win 7, 32 bit) och vill nu öppna och mixa i Sonar 8 (Win 7, 64 bit). Jag har försökt göra om till OMF men möts av följande problem:

* Cubase säger ifrån att jag har spelat in (redigerat?) i 32 bit och att OMF-formatet endast klarar av 24 bit.

* Jag väljer 24 bit och gör en OMF trots felmeddelande. Denna öppnar jag sedan upp i Cubase med intakta fades.

* Jag öppnar sedan upp samma fil i Sonar med då istället försvunna fades.

Finns det något sätt att få med mina fades till Sonar 8? Kan jag först konvertera Cubaseprojektet i sig till 24 bit och därefter göra till ny OMF? Finns det något annat sätt?

Tack för hjälpen

// Nisse

Annons
Postat

Hej!

Jag vore oerhört tacksam om någon satt på kunskap som kunde hjälpa mig med detta problem.

Jag har spelat in i Cubase 5 (Win 7, 32 bit) och vill nu öppna och mixa i Sonar 8 (Win 7, 64 bit). Jag har försökt göra om till OMF men möts av följande problem:

* Cubase säger ifrån att jag har spelat in (redigerat?) i 32 bit och att OMF-formatet endast klarar av 24 bit.

* Jag väljer 24 bit och gör en OMF trots felmeddelande. Denna öppnar jag sedan upp i Cubase med intakta fades.

* Jag öppnar sedan upp samma fil i Sonar med då istället försvunna fades.

Finns det något sätt att få med mina fades till Sonar 8? Kan jag först konvertera Cubaseprojektet i sig till 24 bit och därefter göra till ny OMF? Finns det något annat sätt?

Tack för hjälpen

// Nisse

Har du spelat in i 32 bit? Om du gör detta kan du med gott samvete sluta med det och spela in i 24 bit istället. 32 bit tar bara onödig plats och prestanda. Du vinner absolut ingenting på att spela in i 32 bit då dina omvandlare bara klarar 24 bit som mest ändå.

Postat

Jag vet faktiskt inte vad jag har spelat in i och vad jag gör i fortsättningen är inte så intressant just nu då allt är klart. Hur kan jag omvandla allt till 24 bit? Blir som sagt felmeddelande trots att jag väljer 24 bit vid konverteringen.

Postat

Jag vet faktiskt inte vad jag har spelat in i och vad jag gör i fortsättningen är inte så intressant just nu då allt är klart. Hur kan jag omvandla allt till 24 bit? Blir som sagt felmeddelande trots att jag väljer 24 bit vid konverteringen.

Har inte haft det behovet men det går säkert att hitta i manualen.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.