maxmaxmax (oregistrerad) Postat 25 januari 2005 Dela Postat 25 januari 2005 LÅTNAMN: i killed our love before you do ARTIST/GRUPP: squad of broken yamahearts GENRE: blipp-pop LÅTLÄNGD: 2:32 EV. MEDVERKANDE: Neko o maxmaxmax INSPELNINGSÅR: -2005 FORMAT: MP3 STORLEK: 2,3 MB STATUS: sandlåda LÅTLÄNK: Your browser does not support the HTML5 audio tag text: i killed our love before you do i killed our love before you do i killed our love before you do i killde our love before you .. Och vem som helst får ta värvning i vår lilla squad. ( som nyligen fått mannafall, bye-bye NV. Och säg ett litet välkommen till Hacke, som inte var med på den här men kommer med på nästa med sin yamaha cs-10 och vackra stämma. ) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
ThomasJ Postat 25 januari 2005 Dela Postat 25 januari 2005 kul blippblopp. Har inte så mycket att säga örutom att det är en skojig låt. Skön melodi, men lite väl blippig. Som sandlåda låter det helt ok.!Kul med dessa projekt ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neosus Postat 25 januari 2005 Dela Postat 25 januari 2005 Härligt med stämsång och bloppandet. Soft. 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Reason Postat 25 januari 2005 Dela Postat 25 januari 2005 Härligt neko och max, jag får OMD vibbar 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Henke Postat 25 januari 2005 Dela Postat 25 januari 2005 Feta beats! 😉 Jag gillar sångmelodin men inte genren. Som du vet... Men det är säkert bara jag som är mossig och trångsynt(h)! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
zeblar Postat 25 januari 2005 Dela Postat 25 januari 2005 Vem e det som sjunger? Jag får Beatles vibbar igen 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 25 januari 2005 Dela Postat 25 januari 2005 Vem e det som sjunger? Jag får Beatles vibbar igen 😉 det är min vägglus gunnar. han är en riktig fena på det där. han hälsar också att det är kul att samarbeta med neko, som är en riktig snabb rackare när det kommer till krita. och tackar alla andra för kommentarer. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 25 januari 2005 Dela Postat 25 januari 2005 Kan bara tacka jag med. Och det är nog maxmaxmax som är snabbjobbad om någon. 😎 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonnert Postat 25 januari 2005 Dela Postat 25 januari 2005 får lite The knife-vibbar, men bara lite. härligt otight på sina ställen, någon av blippljuden bryter igenom ganska mkt på några ställen men det är ju petitesser. snyggt jobbat Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sisältää Postat 26 januari 2005 Dela Postat 26 januari 2005 (redigerat) Inget särskilt men klart mysig. 🙁 Redigerat 26 januari 2005 av sisältää Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 26 januari 2005 Dela Postat 26 januari 2005 Jag satte 5 så fort den kom upp. Har lyssnat på låten väldigt många gånger sedan jag fick den av Max häromdan, men ville inte skriva nåt ännu... Detta är suveränt. Jag skulle lätt köpt 'I killed our love' på tjock sjutums vinylsingel. 😛 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Fredrix Postat 26 januari 2005 Dela Postat 26 januari 2005 Skön att ha i bakgrunden i lurar när man bara sitter o latar framför datorn. Har dock en grej jag undrar över. Borde det det inte vara: I killed our love before you did? Eller är jag helt ute och cyklar? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lindeberg Postat 26 januari 2005 Dela Postat 26 januari 2005 Borde det det inte vara: I killed our love before you did? Eller är jag helt ute och cyklar? 😉 Beror väl på hur klurig man är. 😎 Jag ser det som en medveten språkvurpa. Max? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Lars-Olof Postat 27 januari 2005 Dela Postat 27 januari 2005 Jag ser det inte som en språkvurpa öht. Det blir ju bara en lite annan betydelse. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 27 januari 2005 Dela Postat 27 januari 2005 Borde det det inte vara: I killed our love before you did? Eller är jag helt ute och cyklar? 😆 Beror väl på hur klurig man är. 🙂 Jag ser det som en medveten språkvurpa. Max? medvetet ohyeah Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Debul Postat 28 januari 2005 Dela Postat 28 januari 2005 Väldigt bra i mina öron. Melodin är väldigt mycke plattformspel. Gillar att ni har öst på med retroeffekter. Bra jobbat. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Sonnert Postat 26 mars 2005 Dela Postat 26 mars 2005 jag lyssnade på den igår igen. altså fy för tusan vad jag gillar den. ville bara ge en extra klapp på huvudet. hade den varit gjord i reason hade jag definitivt orkat remixa den. glad påsk Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hegobald Postat 26 mars 2005 Dela Postat 26 mars 2005 Jösses va go låt.. Jag kände mig genast förflyttad till 1982 ungefär.. Retro-gött verkligen. OMD och Adolfsson och Falk lite ju.. Mm.. Släpp loss den så kanske den blir en microhitt ju 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 26 mars 2005 Dela Postat 26 mars 2005 Bra Brygd Boys! Bloppigt Beat, Beautiful Body! (7B Betyg) 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 26 mars 2005 Dela Postat 26 mars 2005 Bra Brygd Boys! Bloppigt Beat, Beautiful Body! (7B Betyg) 😄 mest orginella omdöme jag läst på länge 😏 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
knop3se Postat 27 mars 2005 Dela Postat 27 mars 2005 (redigerat) hehe den här var ganska nice! som vanligt undrar jag alltid vilken vocoder som använts? tycker det låter lite reason vocoder? (eftersom det påminde lite om ljudet i dumb dans padded shoulders marathon) ? edit: vid 01.39 menar jag då... /Knop Redigerat 27 mars 2005 av knop3se Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
L.C Postat 27 mars 2005 Dela Postat 27 mars 2005 Riktigt myssigt det här. inte min grej men bra ändå. Sätter 4. 😆 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Markus Postat 28 mars 2005 Dela Postat 28 mars 2005 Tycker om sånthär helt enkelt. Om ni kan fixa ihop en skiva med såna låtar så köper jag. Eller så byter vi (när jag nån gång blir färdig med ngt projekt...) Rösta blankt visste ej om 1 bra eller dåligt??? Annars så ger jag eder toppbetyg. Gillar som sagt stilen. yep. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 28 mars 2005 Dela Postat 28 mars 2005 (redigerat) Tycker om sånthär helt enkelt. Om ni kan fixa ihop en skiva med såna låtar så köper jag. Eller så byter vi (när jag nån gång blir färdig med ngt projekt...)Rösta blankt visste ej om 1 bra eller dåligt??? Annars så ger jag eder toppbetyg. Gillar som sagt stilen. yep. Till skillnad från Metallica har jag däremot inget alls emot att du laddar ner hela bunten : Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Och vill du absolut jättegärna ha en pappersskiva skulle jag väl kunna rita något på ett omslag, klistra ihop och skicka, men inte ska det kosta något. Redigerat 28 mars 2005 av maxmaxmax Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 28 mars 2005 Dela Postat 28 mars 2005 Till skillnad från Metallica har jag däremot inget alls emot att du laddar ner hela bunten 😲 : Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Your browser does not support the HTML5 audio tag Och vill du absolut jättegärna ha en pappersskiva skulle jag väl kunna rita något på ett omslag, klistra ihop och skicka, men inte ska det kosta något. Du är fortfarande skyldig mig en Kaliber-platta Max! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 28 mars 2005 Dela Postat 28 mars 2005 Du är fortfarande skyldig mig en Kaliber-platta Max! Jag vet, men de sista i serien jag hade kvar försvann. Orkar du vänta på nästa omgång släpp? Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hammagrella Postat 28 mars 2005 Dela Postat 28 mars 2005 Du är fortfarande skyldig mig en Kaliber-platta Max! 🙂 Jag vet, men de sista i serien jag hade kvar försvann. Orkar du vänta på nästa omgång släpp? Lyckan kommer till den som väntar 🙂 ! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Markus Postat 28 mars 2005 Dela Postat 28 mars 2005 Laddat och klart. men jag vill gärna sponsra vissa av våra ljudkreativister på hemmaplan. När jag blir färdig med min skiva skall den kosta $$$ mwuhahaaaha.... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Neko Postat 29 mars 2005 Dela Postat 29 mars 2005 hehe den här var ganska nice! som vanligt undrar jag alltid vilken vocoder som använts? tycker det låter lite reason vocoder? (eftersom det påminde lite om ljudet i dumb dans padded shoulders marathon) ? edit: vid 01.39 menar jag då... /Knop Det är vocodern i en microKORG Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
maxmaxmax (oregistrerad) Postat 1 april 2005 Dela Postat 1 april 2005 (redigerat) .. och nu släpptes squad of broken yamahearts på indielabeln www.racewillbegin.com hats off! tack ni som hjälpt. [/skryt] Redigerat 1 april 2005 av maxmaxmax Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.