Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hallå!

Under de år jag suttit med mitt Cubase SX3 har jag inte stött på några större problem, trots att jag suttit vid en dator som inte alls är särskilt anpassad för musikinspelning, men jag har iallafall kunnat ha ett gäng audiospår och ett antal midi-instrument.

Den senaste tiden har jag dock spelat in mer än vanligt, har spelat in nio låtar till en skiva och blev nyligen klar med all inspelning. När jag sätter mig för att börja mixa så märker jag att mina effektplugins beter sig konstigt. De fungerar precis som de ska, men man ser inte vad man gör! Alltså, man kan ställa alla parametrar på rattarna i tex en EQ, men man ser inte filtren som man brukar. I en kompressor så ser man inte linjerna som visar tröskel- och ratiovärden etc. etc.

När man suttit en liten stund börjar också ljudfilerna bete sig konstigt. Det kan hända att ett gitarrspår börjar spela refrängen mitt i versen till exempel.

Nu undrar jag om någon har någon aning vad detta kan bero på, om det är min dator som sett sina bästa dagar, eller om något är på tok med ljudkort, eller bara någon inställning som kan ha hamnat snett.

Tacksam för svar!

Annons
Postat (redigerat)

Windows XP. Vet inte riktigt vilken version av SX3 det är, spelar det stor roll tror du?

Kan göra, har du uppdaterat så långt du kan?

XP ___ ?

Redigerat av Gilbert

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.