Jump to content
Annons

Den mest rena gitarrförstärkaren på marknaden

Recommended Posts

BJORNANDERSSON (oregistrerad)
Postat

Jag har en hot rod dville 212, mycket in stärkare och som fender är kännt för ger den ett rent vackert ljud, jag har även en orange dual terror som är lite mer rå i det.

Jag söker en gitarrstärkare som är ännu mer ren i ljudet än vad fendern är...Måste jag kolla efter en transistor förstärkare då eller har ni nåon bättre förslag?

Annons
Postat

Nej...Men dom produceras väl inte längre????

Postat

Roland Jazz Chorus är ruggigt bra. Solid state.

Postat

Okej...Roland jazz chorus hade en polare förut...jag gillade den...fast där borde finnas en hel drös med alternativ, hur är marshalls rena ljud?? jag känner bara marshalls ursköna hårdrocksdist =)

Jag söker inte förslag på vad jag ska köpa, jag söker förslag så ja vet vad jag ska testa för att finna de stärkarna som har ett makalöst rent ljud.

Postat

Egnater kanske kan vara nått. har läst att den har ett väldigt bra rent ljud. den har både fender och marshall rör som man kan blanda.

http://www.youtube.com/watch?v=hBOn86958Pc

Postat

coolt...får undersöka den mer i morgon..men fender twin silverface tillverkas väl inte längre????

Postat

En av de mest rena förstärkarna som jag testat är Yamaha G100 B212... Ägde en sån på 70 talet. Tror att de idag inte betingar ett allt för högt pris.. Värdelös på distat ljud var den. Kolin

Postat

Du kan väl inte få mer rent ljud än den rena kanalen på hotrodden?!?! Det är superrent. Låter som gamla Fendercombosar, det är väl byggt lika också tror jag. Ännu renare blir det om du drar ner volymen på gitarren.

Ska du ha renare ljud så använd en linebox och ingen stärkare alls.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.