Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag är intresserad av era åsikter om Waves plug-in, Platinum eller Guld paket, naturligtvis, att skillnaden i antalet effekter i varje paket och pris. Jag arbetar med iMac, Presonus Studio Live, Studio One. Jag har testat Waves demo och jag är mycket nöjd men dessa plug-in, men dom tar mycket processorkraft. Finns det några andra versionen av plugin med ett bra paket utan att dom tå så mycket processorkraft ........tack.

Annons
Postat

Voxengo Elephant och Crunchessor limiter och compressor i mitt tycke bättre en Waves skaffa en PSP Master Compressor med så har du så du klara dig bra i mastring.

Spar pengar och bra ljud.

Postat

Nja jag vet inte om processorkraften är största problemet. För mig är det största problemet priset. Kjaerhus audio hade tidigare en massa bra gratis pluggar men jag vet inte om dom går att ladda hem längre.

Ska jag vara riktigt ärlig så har jag personligen gett upp mitt letande efter magiska pluggar. Tror att dom flesta DAWs har mer än tillräckligt. Själv har jag börjat köra mer och mer med Ableton Live's egna pluggar även om jag äger ett helt gäng andra. Dock inte Waves även om jag har haft möjlighet att testa dom i många sammanhang.

Då det gäller billiga är nog Voxengo ett hett tips men det finns många fler.

Postat

Jag är intresserad av era åsikter om Waves plug-in

Min åsikt är att Waves är världens mest framgångsrika företag i marknadsföring. De kan sälja en (1 st) kompressor till ett pris som motsvarar upp till tio stycken kompressorer, av rimligen samma typ, av en konkurrent.

Waves är king på marknadsföring. Helt klart bäst!

Sedan har vi ju företag som struntar i att döpa sina produkter efter en känd producent och därför också kan hålla priserna på en rimligare nivå — för i princip samma plugin. Jag tänker på företag som Voxengo, Stillwell Audio, Wave Arts och Melda Productions.

Postat

Jag kan nog trots allt intyga om att Waves gör jävligt bra pluggar. Dock tror jag inte att dom kan ta samma pris så mycket längre till.

Alla stora studios använder Waves men jag tror att kundunderlaget sviktar betydligt. Dessutom så finns det många djävligt bra pluggar som är billigare och som sagt Daw'sens egna pluggar knappar in.

Postat

Jag skulle rekommendera pluggar från Softube (svenskt företag). Dom gör skitbra grejjor, inte jättebilliga (läs ganska dyra) men ack så bra mjukvara för pengarna. Beror ju helt på vad du behöver. Är du ute efter att få mycket för pengarna skulle jag nog glömma Waves. Förutom ovan nämda företag så har IK Multimedia ett paket som heter T-Racks Deluxe. Innehåller ett par shyssta kompressorer, EQ's, limiters, meters m.m. Valuta för pengarna får du där iallafall. Vill du spendera lite skulle jag som sagt rekommendera softubes prylar.. Val av Plug-ins är det ju inte brist på direkt i dagsläget, tänkt först på vad du behöver sen kan du börja sortera i djungeln.. Du kan ju alltid ladda hem demos innan du bestämmer dig också, kan vara väl värt att tänka på.

Jo, Nomad Factory har jävligt shyssta pluggar också, dom säljer bundles och separata paket.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.