Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej

Har någon tips på nätbutiker i England som är bra (pålitliga)

Mvh Martin

Annons
Postat

dv247.com är bra. Snabba leveranser och väldigt hjälpsamma om man behöver ha kontakt med dom.

Tackar för din hjälp:)

Postat

KMR Audio är bra. Har handlat där två gånger, alltid snabba med leveranser. Enda nackdelen är att du inte kan se vad de har i lager, deras stora utbud uppväger dock denna brist i mitt tycke, samt att de är snabba med att kontakta/ringa upp dig om du vill komma i kontakt med säljare.

Kan rekommenderas.

Postat

När väl grejen (en Fenderbas) kom från Dolphin blev man ju nöjd. Vid beställningen stod att den fanns i lager, men efter ett par veckor framkom att den var slut hos dem OCH hos Fender. Först efter tre månader fick jag rätt att häva köpet och tillfrågades om jag ville köpa något annat av dem istället. Men hade jag väntat så länge kunde jag lika gärna vänta ännu längre tänkte jag. Efter ett halvår kom basen. Det sura är att under hela detta halvår så stod det på Dolphins sida att de hade den inne i lager och de ändrade inte den informationen trots att jag påtalade detta. Inte hade de någon bas då inte...

Imuso är det inte många som nämner, men jag köpte en utmärkt Yamaha akustisk gitarr därifrån en gång samtidigt med två hard case i olika storlek. De la gitarren i det hard case som var avsett för den, utan att jag påtalat det. Bra.

Nevada Music kan jag inte rekommendera. De låter beställningar gå igenom och drar pengar från kortet, för att efter förfrågan sedan meddela att de inte levererar till Sverige. Webbsidan har tidigare laggat efter så där har stått att de leverar till Sverige trots att så inte varit fallet. Sedan är det kruxigt att behöva vänta på att få tillbaka pengarna därifrån, för de skyller på att det inte är dom som tagit pengarna utan deras bank och att de därför inte har något med det att göra, "nästa fråga, tack". Stolpskott!

Postat

Kon också varmt rekommendera dv247.com. Ska du handla flera dyra saker är det bara att maila, så brukar de kunna ordna ett bra pris åt dig. Det har jag aldrig varit med om på en nätbutik förut.

Postat

Tackar så hjärtligt för tipsen:)

Postat

Glöm för all del inte bort GAK (guitar/amps/keyboards). En pearl eliminator dubbelpedal

som går på 3300 på Thomann ligger en tusenlapp under hos GAK. Dock är frakten dyrare.

Postat

Tackar, nu har jag beställt från dv247.com så vi får se vad som händer:)

Postat

Gear4Music glömde jag nämna.

De har bra priser, ibland bäst av alla.

Deras eget märke är mycket prisvärt,

i alla fall xylofonen.

Dock krånglade de när jag inte fick med adapter till ljudkortet

och sa att de hade skickat den - ord mot ord.

Kan göra att jag knappast beställer därifrån igen.

//:debatt

Postat

Beställde från dv247.com i Söndags och idag levererades det till dörren 🙂

Postat

Beställde från dv247.com i Söndags och idag levererades det till dörren 🙂

Vilket företag levererar deras paket i Sverige?

Posten som levererar det Thomann skickar brukar misslyckas med hemkörningarna till mig medans alla andra företag lyckas galant.

Postat

Vilket företag levererar deras paket i Sverige?

Posten som levererar det Thomann skickar brukar misslyckas med hemkörningarna till mig medans alla andra företag lyckas galant.

Hej det var posten här med, men jag hade tur ett av våra barn var hemma.

Postat

www.turnkey.co.uk har funkat bra för mig. Dock flera år sedan nu, saker kan ju ha ändrats.

Billiga priser på vissa varor, dock klart dyrare frakt än t.ex. thomann, men sammantaget tjänade jag på affären då. 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.