Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Ja, vilka driver din karriär framåt bäst? (oberoende av kostnad)

och vilka behövs mest?

Frågorna gäller för både artister och producent men också DJs. Gärna svar från de som har erfarenhet.

Annons
Postat

För en dj är nog en bookningsagent/bookningsbyrå viktigare än en manager.

För artist är nog en manager vikitigare men inom sverige knappt nödvändigt.

För en producent ( i sverige ) är nog ett förlag det viktigaste.

För en producent ( Internationellt ) är förlag & manager nästan nödvändigt.

Postat

Kanske beror på var i karriären man är? Tyvärr har jag själv inte erfarenhet av annat än den första biten av karriären, men det jag känner att mina band behöver mest är bokningsagent/bokningsbolag. Några kompisar till mig som kommit längre har släppt två skivor och turnerat ett tiotal gånger i Europa. De har ingen manager, men två olika bokningskontakter som fixar turnéerna åt dem. Så jag tror bokning räcker ett tag.

Postat

Har man en grym manager så har man jävligt mycket större chans att få ett grymt kontrakt. Bra manager = bra kontakter. Känner flera band som varit på möten eller varit på gång med typ Universal och EMI - utan att knappt spelat några spelningar alls.

Postat
Har man en grym manager så har man jävligt mycket större chans att få ett grymt kontrakt. Bra manager = bra kontakter.

Precis , tyvärr finns det ett fåtal sådana i Sverige med BRA internationella kontakter.

Dock kan man ju ha sin manager i England eller USA istället , och då börjar man se att man faktiskt kan få det man betalar för.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.