Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej.

Jag undrar om trummorna på den här låten Dom där jag kommer ifrån är programmerade, loopade eller manipulerade på något datormässigt sätt. Låter ovanligt städat och uppstyrt från den här "funkiga" artisten.

Kan någon beskriva hur man troligen gjort. Tack på förhand. Calle

Annons
Postat

Vilka av alla 100 trummor tänkte du på?

Det verkar ligga ett trumloop i bakgrunden

Sedan ett gäng akustiska trummor som är starkt komprimerade men en jävel till kompressor

Sedan en del percussion.

Förmodligen någonting mera också =)

Postat

Vilka av alla 100 trummor tänkte du på?

Det verkar ligga ett trumloop i bakgrunden

Sedan ett gäng akustiska trummor som är starkt komprimerade men en jävel till kompressor

Sedan en del percussion.

Förmodligen någonting mera också =)

Nja, jag tänkte på trumbeatet men också att det var lite ovanligt för Håkan. Det har alltid varit så skramligt och live-igt innan och nu är det nästan värsta funken. Flera låtar på plattan har det här soundet och jag trodde aldrig att han skulle gilla sånt. Jag tycker det svänger däremot. Men kompressor var det jag misstänkte också. Tack. Flera analyser emmotages gärna. :-)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.