földes Postat 17 oktober 2010 Dela Postat 17 oktober 2010 Hej! jag har inte riktigt börjat med producerande av musik men vill gärna komma igång. Jag vill ha koll på mina mappar i datorn och vill ha det sorterat. Vart lägger ni era vst i för mappar? verkar som att vissa vst behöver installeras stämmer detta? som sagt är väldigt ny. tack på förhand. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naymari Postat 17 oktober 2010 Dela Postat 17 oktober 2010 Majoriteten av VST pluggarna jag andvänder behövs installeras. men jag placerar dem i VST mappen till mitt DAW. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
földes Postat 17 oktober 2010 Trådstartare Dela Postat 17 oktober 2010 Jag använder Ableton men när jag kollar så hittar jag ingen vst mapp... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Naymari Postat 17 oktober 2010 Dela Postat 17 oktober 2010 Men finns där ingen plugg mapp? Stödjer Ableton VST? Ableton är inte mina hemtrakter så hata inte för idiotiska frågor 😉 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
hellfog Postat 17 oktober 2010 Dela Postat 17 oktober 2010 Brukas skapas en standard mapp annars C:\Program Files\Steinberg\Vstplugins OM man inte sparar VST i en egen mapp. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Linus Postat 17 oktober 2010 Dela Postat 17 oktober 2010 Jag använder Ableton men när jag kollar så hittar jag ingen vst mapp... Ableton är visserligen namnet på företaget, men jag förstår att du menar Abletons musikprogram Live. [/pekpinne] Visst kan du använda VST-effekter i Live. I inställningarna kan du välja vilken mapp som programmet ska leta i. Fler detaljer och svar på fler frågor finns utförligt dokumenterat på hemsidan: Ableton - VST and Plug-ins FAQs För Mac-användare finns stöd för både AudioUnits och VST, och då lägger man som vanligt AU-pluggar i i /Bibliotek/Audio/Plug-Ins/Components och VST-pluggar i /Bibliotek/Audio/Plug-Ins/VST Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jerry P Postat 17 oktober 2010 Dela Postat 17 oktober 2010 Jag vill ha koll på mina mappar i datorn och vill ha det sorterat. +2 Du har börjat med rätt inställning 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
földes Postat 18 oktober 2010 Trådstartare Dela Postat 18 oktober 2010 Tack för alla svar. Jag har både cubase och ableton installerat på datan så de verkar vara en gemensam mapp för de båda under steinberg. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Claes Holmerup Postat 18 oktober 2010 Dela Postat 18 oktober 2010 (redigerat) Tack för alla svar. Jag har både cubase och ableton installerat på datan så de verkar vara en gemensam mapp för de båda under steinberg. För Cubase är standardmappen c:\program\steinberg\vstplugins . Där hittar Cubase alltid pluggarna automatiskt, oavsett version. De flesta VST-pluggar har nog också den mappen som standard när man kör deras installationsprogram. Om pluggarna däremot ligger i typ c:\program\steinberg\cubaseXX\vstplugins så hittar bara Cubase-versionen som ligger i cubaseXX-mappen pluggarna automatiskt och andra versioner får man då lägga till de andra sökvägarna. Redigerat 18 oktober 2010 av Claes Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.