Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat

Svårt att säga något om hur micken funkar till DIN röst, men det går ju egentligen att spela in sång med alla mickar...

Jag har tyvärr inte testat några t.bone-mickar, men det är ju OEM-mickar som är identiska med vissa andra OEM-"märken".

Vad har du för något ljudkort? Är det ett standard-ljudkort som du fick med i datorn från början, så skulle jag rekommedera att du istället för den lösa preampen, köper ett ljudkort som har inbyggd micpreamp, så slår du två flugor i en smäll.

Postat

Svårt att säga något om hur micken funkar till DIN röst, men det går ju egentligen att spela in sång med alla mickar...

Jag har tyvärr inte testat några t.bone-mickar, men det är ju OEM-mickar som är identiska med vissa andra OEM-"märken".

Vad har du för något ljudkort? Är det ett standard-ljudkort som du fick med i datorn från början, så skulle jag rekommedera att du istället för den lösa preampen, köper ett ljudkort som har inbyggd micpreamp, så slår du två flugor i en smäll.

har standard, kan du länka en preamp me inbyggt ljudkort?

Postat

Det finns många ljudkort med micpreamp, men ett par exempel:

Steinberg CI2 (USB)

Echo AudioFire4 (Firewire)

TC Electronic Studio Konnekt 8 (Firewire)

får man samma kvalite med usb?

Postat

Interfacet (USB eller Firewire) har inget med ljudkvaliteten att göra.

Firewire är snabbare, men det handlar främst om de som behöver många in- och utgångar på ljudkortet - och det behövs normalt inte i en hemstudio. 🙂

Postat

Annars kan du alltid lägga en extra slant på en extren preamp typ Focusrite ISA One eller Universial Audio Solo. En bra mickpreamp kan göra underverk för sångljudet och är av stor vikt vid inspelning.

Man får sällan bra preamps med ett ljudkort om det inte är ett riktigt bra sådant. En bra preamp kan lyfta vilken mikrofon som helst.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.