Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Edit: Såg inte att du bodde hos dina föräldrar blir svårt att sälja deras lägenhet.

Kan ju alltid testa? 😄

Annons
Postat

Men det här med lokal, fyfan asså.

Kommer få betala dubbel hyra + lån.

Jag hade nog försökt slimma utgifterna lite.. Räkna på det.. du ska ha rätt mycket bra betalda jobb för att kunna överleva och i dagens musikbranch är det inte så jäkla lätt.

Hyran för en lokal behöver inte bli så farlig. Däremot amortering och ränta på ett 100.000+krs-lån. Usch nej...

Postat

Jag hade nog försökt slimma utgifterna lite.. Räkna på det.. du ska ha rätt mycket bra betalda jobb för att kunna överleva och i dagens musikbranch är det inte så jäkla lätt.

Hyran för en lokal behöver inte bli så farlig. Däremot amortering och ränta på ett 100.000+krs-lån. Usch nej...

Emil, du som är bankman.

Har du nå tips då?

Postat

Emil, du som är bankman.

Har du nå tips då?

Sure dude:)

Börja med att gå igenom din inköpslista och snåla.. Behöver du VERKLIGEN en ackegura för 9 papp direkt?? Måste du ha en u87a direkt för att kunna´arbeta? va fan ska du ha en POD till? 😛 köp saker du VERKLIGEN behöver begagnat.

Det är svårt att hitta kunder som vill betala för inspelning. Speciellt om du inte har möjlighet att spela in trummor.

jag hade väntat med alla inköp som jag inte verkligen behöver och istället uppgradera efter hand som du får in pengar. Det är inte så jävla kul att vara hårt skuldsatt OCH helt ny i branchen.

Skaffa ett knegjobb och börja spara. Leta sedan upp en sjysst lokal utan grannar som kan bli störda. en liten lokal kan du säkert hitta för 1-2 papp i månaden.. börja med att lägga pengar på att akustikbehandla den och sedan på det absolut viktigaste du behöver för att kunna komma igång. på den vägen är det.

(vi har byggt om vår studio 3 gånger, när inkomsterna och behovet har ökat)

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.