Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej! Funderar på att slå till på HS Gold och man kan välja att få den på diskar eller på en intern hårddisk. Jag som har iMac kan ju inte få in den någonstanns i datorn. Kan man ändå installera från hårddisken på något sätt? Någon som vet?

Annons
Postat (redigerat)

Antagligen kommer den på en Extern hårddisk som du bara kan koppla in i Imacen via USB eller Firewire.

Om inte så kan du köpa ett externt chassi och lägga in disken i den.

Du måste även ha en Ilok för att få den att fungera.

Redigerat av Piccazzo
Postat

INTERN hårddisk?! East West är ju för fan dumma i huvudet.. Klart som fan att man vill ha det på en extern hårddisk. Att det ens finns alternativ. När jag köpte Morphestra så kom det på en extern hårddisk med garanti gratis data extraction om den skulle paja - och det biblioteket var ändå bara 27GB! Hollywood Strings är ju fan typ 500GB..

Postat

Intern hårddisk vill man ju ha om man har en stationär dator. Ganska onödigt att få en extern låda som man inte har någon nytta av i så fall. Externa kabinett finns det ju massor att välja bland, så jag tycker nog ändå att det är smartare att leverera det på interna diskar.

Gold-versionen är lite bantad, så den är "bara" på 48GB, medan den stora är på 310GB. Jag har den stora och den är bara så j-a bra! 🥰

Jag körde in den från hårddisken till mina interna Raid0-diskar. Tog en bra stund, men det är smällar man får ta... 😉

Jag har också Pianos - och det fick jag på 35 DVD-skivor, så det var inte det minsta kul att installera. Jag skulle definitivt rekommendera att ta det på hårddisk.

En variant som är väldigt bra, är annars deras TeraPack, där man får alla biblioteken på en 1TB hårddisk och kan installera ett i taget som 10-dagars demoversioner. När man har bestämt sig för vilka man vill ha, så köper man bara licens för de biblioteken, men man slipper installera och krångla, eftersom man ju redan har dem på hårddisken och bara behöver aktivera dem. 😎

Postat

Att köpa ett externt kabinett och trycka in en intern hårddisk där blir väl exakt samma sak som att ha en extern hårddisk? Tycker fortfarande att det är dumt. Hade jag köpt det där skulle jag fått köpa till nåt extra jox och det vill jag inte. Och ja, min farsa köpte Pianos och det tog typ en dag att installera. Facepalm på den.. Att de ens tänkte tanken att leverera nåt så stort på DVD-skivor är fullkomligt idiotisk.

Postat

Jag har den stora och den är bara så j-a bra! 🥰

Jag har också Pianos - och det fick jag på 35 DVD-skivor, så det var inte det minsta kul att installera.

Har du något ljudklipp du kan länka till med någon låt du gjort med dessa mjuka varor?

🙂

Postat

Tack för svaren 🙂

Ja alltså grejjen e att Diamond versionen finns på hårddisken, får prova den i 10 dagar eller något sånt. Om jag har förstått saken rätt..Och sedan får man uppgradera om man vill sen.. Och själva hårddisken e väl tänkt för att bara ha som Backup? Claes: Hur gjorde du när du la över det på dina interna diskar? Går det att att bara länka ihop dom med en sladd och sen tanka över? Så att jag inte beställer hårddisken och sen måste köpa en massa annat jox som rabies skrev ?

Postat

Att köpa ett externt kabinett och trycka in en intern hårddisk där blir väl exakt samma sak som att ha en extern hårddisk?

Jäpp - det är precis samma sak. Jag har några Revoltec externa kabinett med både eSATA, Firewire och USB2, som jag använder för backuper - och kabinetten kostade bara ett par hundringar, så det är ingen katastrof precis.

Tycker fortfarande att det är dumt. Hade jag köpt det där skulle jag fått köpa till nåt extra jox och det vill jag inte. Och ja, min farsa köpte Pianos och det tog typ en dag att installera. Facepalm på den.. Att de ens tänkte tanken att leverera nåt så stort på DVD-skivor är fullkomligt idiotisk.

Ja - de borde har skickat det på hårddisk också - men nu finns som sagt möjligheten att få alla deras bibliotek på en hårddisk, så att man slipper krånglet med installation.

Jag tycker däremot att det hade känts som mer slöseri om de skickade hårddisken i externt kabinett, eftersom man då får något man inte behöver.

Köp det annars genom undertecknad, så kan jag montera in disken i ett externt kabinett, så slipper du de 4 skruvarna man får dra i... 😉

Postat

Tack för svaren 🙂

Ja alltså grejjen e att Diamond versionen finns på hårddisken, får prova den i 10 dagar eller något sånt. Om jag har förstått saken rätt..Och sedan får man uppgradera om man vill sen.. Och själva hårddisken e väl tänkt för att bara ha som Backup? Claes: Hur gjorde du när du la över det på dina interna diskar? Går det att att bara länka ihop dom med en sladd och sen tanka över? Så att jag inte beställer hårddisken och sen måste köpa en massa annat jox som rabies skrev ?

Jag kopplade bara in disken i en ledig SATA-kontakt - och kopierade helt enkelt in hela katalogen. Det tog ett par timmar eftersom det är en j-a massa filer, men man slipper ju sitta och bevaka, som man får göra med DVD-skivor...

Annars kan man som sagt pilla in disken i en extern låda (kostar ett par hundringar) och koppla in den på Firewire eller vad man nu har tillgängligt. 🙂

Postat

Att köpa ett externt kabinett och trycka in en intern hårddisk där blir väl exakt samma sak som att ha en extern hårddisk? Tycker fortfarande att det är dumt. Hade jag köpt det där skulle jag fått köpa till nåt extra jox och det vill jag inte. Och ja, min farsa köpte Pianos och det tog typ en dag att installera. Facepalm på den.. Att de ens tänkte tanken att leverera nåt så stort på DVD-skivor är fullkomligt idiotisk.

De som kör dessa bibliotek sitter nog oftast på en stationär dator och då vill man givetvis ha en intern disk då en extern (USB / FW) innebär en lägre prestanda. Helt logiskt m a o.

Postat

De som kör dessa bibliotek sitter nog oftast på en stationär dator och då vill man givetvis ha en intern disk då en extern (USB / FW) innebär en lägre prestanda. Helt logiskt m a o.

Fast om man, som Claes säger, pluggar in hårddisken i ett externt kabinett blir det ju USB eller firewire ändå. Alltså måste man ha ett chassi som har plats för den hårddisken. Fast har man det så är det ju chill.

Postat

Fast om man, som Claes säger, pluggar in hårddisken i ett externt kabinett blir det ju USB eller firewire ändå. Alltså måste man ha ett chassi som har plats för den hårddisken. Fast har man det så är det ju chill.

Om man inte har en stationär dator, ja. Detta problem drabbar bara de med bärbara datorer (eller iMac).

Postat

Jag skulle välja fabrikspressade skivor ändå. Att köpa en hårddisk att installera ljuden på känns mer värt än att behöva strula den dagen hårddisken kraschar och ljudbiblioteket försvann.

Postat

Jag skulle välja fabrikspressade skivor ändå. Att köpa en hårddisk att installera ljuden på känns mer värt än att behöva strula den dagen hårddisken kraschar och ljudbiblioteket försvann.

Eller så köper man en extern billig disk och säkerhetskopierar till. Tror nog dessutom att man får skivor om detta skulle inträffa.

Postat

Har man en eSATA-port på datorn så använder man den istället, så blir det samma fart som med de interna. 🙂

Postat

Har man en eSATA-port på datorn så använder man den istället, så blir det samma fart som med de interna. 🙂

Men det finns inte på iMac. På MacBook Pro 17" eller äldre 15" finns Expresscard om man vill utöka med eSata-kontroller.

Postat

Läste nu om det här erbjudandet med gratis hårddisk i ett mail från East West. Erbjudande om gratis hårddisk? Man betalar en miljon för mjukvaran och måste ändå pröjsa för en hårddisk i vanliga fall? Lol.. Tacka vet jag Sample Logic, de skickade allt på en hårddisk helt gratis - och som sagt med massa garantier och prylar. Skitbra.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.