Jump to content
Annons

Gråskaleutskrift som inställning eller inte?


debatt

Recommended Posts

Hej!

När jag skriver ut vanlig svart text på min Canon PiXMA 5000-skrivare och inte gör någonting i inställningar utan låter det vara i färg bara, så är det bara den stora svarta patronen som går åt. Men om jag väljer att bocka för gråskaleutskrift då tar skrivaren av den smala svarta, den smala gula och i viss mån från den smala magentan också, hur det är med smala cyan vet jag inte riktigt. På det sättet har det gått alldeles för mycket bläck för mig tidigare, innan jag gjorde den här reflektionen. Jag brukade sätta den i gråskaleläge så fort ett Word-dokument skulle ut, för det där bladet vid skrivarikonen som visar färg genom de färgade strecken i symbolen indikerar ju färgutskrift och DET trodde jag skulle slösa mer!

Hur kommer detta sig?

Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Kan det vara så att skrivaren och/eller drivrutinen i färg-läget känner av att nu kommer det att dokument med enbart svart text och inga bilder eller annat i färg och endast den stora ekonomi-svarta patronen aktiveras? I läge gråskaleutskrift förbockad av mig manuellt (det är så det sker) så krävs även inslag av gult och de andra färgerna? Jag vet inte. Men det är då de går åt i alla fall.

Självklart går alla patroner åt och desto mer även i de fall då jag skriver ut en färgbild också... 😄

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...