LejonLeo Postat 13 oktober 2010 Postat 13 oktober 2010 Härmed utmanar jag samtliga på smiska skinn-duell i mjukvaruform. Vet inte vad som menas med era "festivaler", men jag tänkte det skulle vara kul om folk la upp trumsolon samt berätta vad de använt. Vinnaren kanske får en stock eller två. Trumpinnar alltså. I mitt lilla exempel har jag använt Cubase (SL3)med EZ Drummer. Allt utom just trummorna är spelat "på riktigt" Låt pinnarna smattra! //Leo aldrig slå rot-tr solo.mp3
Gorlum Postat 14 oktober 2010 Postat 14 oktober 2010 ...får man vara med om man spelar in solot med hjälp av ett digitaltrumset och superior drummer? Eller är det bara programmering som räknas?
Rabieshund Postat 14 oktober 2010 Postat 14 oktober 2010 Your browser does not support the HTML5 audio tag Använde guitar pro. 2
hegobald Postat 14 oktober 2010 Postat 14 oktober 2010 Programmering begränsar kreativiteten!!! Kolla in t.ex 😉 ...får man vara med om man spelar in solot med hjälp av ett digitaltrumset och superior drummer? Eller är det bara programmering som räknas?
MrBluesman Postat 14 oktober 2010 Postat 14 oktober 2010 Your browser does not support the HTML5 audio tag Använde guitar pro. 😆
drloop (oregistrerad) Postat 14 oktober 2010 Postat 14 oktober 2010 Your browser does not support the HTML5 audio tag Använde guitar pro. Kanon! 🙂
therocker Postat 14 oktober 2010 Postat 14 oktober 2010 Your browser does not support the HTML5 audio tag Använde guitar pro. Snyggt, gillar dynamiken! Början på en fotbollsdänga? ☺️☺️
Demonproducenten Postat 14 oktober 2010 Postat 14 oktober 2010 Your browser does not support the HTML5 audio tag Använde guitar pro. fantastiskt bra! 😄 det låter faktiskt uppmickat!
Gäst Postat 14 oktober 2010 Postat 14 oktober 2010 HAHHA underbart! Gav mig ett gott skratt på jobbet 🙂.
drloop (oregistrerad) Postat 14 oktober 2010 Postat 14 oktober 2010 Nästan lite elakt av hunden göra slut på tävlingen så fort... 🙂 Lejonet har rätt stuk på sitt solo med, på riktigt.
LejonLeo Postat 14 oktober 2010 Trådstartare Postat 14 oktober 2010 ...får man vara med om man spelar in solot med hjälp av ett digitaltrumset och superior drummer? Eller är det bara programmering som räknas? Absolut! Kör så det ryker!
Memphis Postat 14 oktober 2010 Postat 14 oktober 2010 (redigerat) Hade varit kul! Sätt upp en deadline, regler, mail att skicka bidrag till osv så kan det bli en liten minifestival vid sidan av vanliga forumfestivalen, så röstar vi fram en vinnare sen. 🙂 Tycker då en regel borde vara att man inte får använda färdiga loopar, fill-in osv. Redigerat 14 oktober 2010 av Memphis
Multiband Postat 14 oktober 2010 Postat 14 oktober 2010 Your browser does not support the HTML5 audio tag Använde guitar pro. HAH! Det där va så jävla bra. Jag började gapskratta och kände lycka!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.