Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej är det någon som har provat TASCAM US-1641?

verkar oförskämt billigt för så många kanaler

jag har läst om vissa som har spelat in 10 kanaler samtidigt utan problem vilket verkar lovande för jag har annars varit skeptisk mot usb.

För närvarande har jag ett terratec phase x24 med firewire och det fungerar bra men det vill inte samarbeta med windows 7. Behöver egentligen inte 14 kanaler in men tänkte att det är lika bra att uppgradera när jag ändå måste köpa nytt.

Någon som har något annat förslag i ca 3000kr klassen med åtminstone 6 kanaler in och ett antal ut?

Annons
Postat
  On 2010-10-11 at 17:45 sa Gilbert:

Det är inte antalet kanaler (förutsatt inte allt för många) som är problemet med USB (2.0) utan latency och CPU last.

Men är det alltså ingen hit att sitta och mixa med ett usb ljudkort?

eller räcker det med att undvika att någonting delar usb bandvidden?

för då får den ju dom i alla fall teorietiska 480 Mbps för sig själv,

ska kanske tillägga att jag har en bärbar dator med i3 processor så allt för processorkrävande kan bli tråkigt.

Postat
  On 2010-10-11 at 19:29 sa JonathanBerglund:

Men är det alltså ingen hit att sitta och mixa med ett usb ljudkort?

Att mixa är oftast inget problem då man inte är beroende av låg latency då.

• 2 veckor senare...
Postat

Men har någon något annat tips på ett ljudkort helst under 3000 som har fler än 2 in 2 ut? Får gärna ha preamps som antingen låter bra eller bara är relativt genomskinliga.

Men jag tror jag kan klara mig med det där ljudkortet, så fruktansvärd borde inte latencyn vara

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.