laxlaxlax Postat 11 oktober 2010 Postat 11 oktober 2010 Hej kära vänner! Ville dela med mig av nåt som blåste skallen av allt jag hört tills nu: Aldrig känt behov av att slå på trumman för nån eller nåt innan, men det här var bannemig speciellt tycker jag. Tidelipom 1
sadomachine (oregistrerad) Postat 11 oktober 2010 Postat 11 oktober 2010 Ja herregud, varför tar dom inte livet av sej istället för att försöka döda andra med sin dynga?
ONSatan Postat 11 oktober 2010 Postat 11 oktober 2010 Hej kära vänner! Ville dela med mig av nåt som blåste skallen av allt jag hört tills nu: Aldrig känt behov av att slå på trumman för nån eller nåt innan, men det här var bannemig speciellt tycker jag. Tidelipom Euhm, är det skördetid i garderoben Laxen? 😉 Cheers!
therocker Postat 11 oktober 2010 Postat 11 oktober 2010 Tror du upptäckt nåt stort, får Kurt Kobain vibbar av gitarristen och visst är det en lite femininare variant av Dave Grohl bakom trummorna...banne mej! Har inte sett hela då det laggar så förbenat men skulle inte bli förvånad om dom smashar instrumenten i slutet?
laxlaxlax Postat 12 oktober 2010 Trådstartare Postat 12 oktober 2010 (redigerat) Euhm, är det skördetid i garderoben Laxen? 😉 Cheers! Va? Alltså jag är uppriktig, det här är det bästa jag hört på länge. Fattar inte vad ni andra ville säga med mer eller mindre ironiska inlägg men jaja. Redigerat 12 oktober 2010 av laxlaxlax
Guitar Nilsson Postat 12 oktober 2010 Postat 12 oktober 2010 Fint ös, synd att inte hela låten är med. De där borde vara med i Idol.
ONSatan Postat 12 oktober 2010 Postat 12 oktober 2010 Va? Alltså jag är uppriktig, det här är det bästa jag hört på länge. Fattar inte vad ni andra ville säga med mer eller mindre ironiska inlägg men jaja. Vi är (i alla fall jag) bara dryga skitar! Det VAR verkligen ganska ösigt (speciellt mot slutet) men likväl en seeeg sträcka dit och det är ju inte precis så att man sitter och nynnar på melodin 😉 Cheers!
Frekvensspektrumanalysator Postat 12 oktober 2010 Postat 12 oktober 2010 (redigerat) Ja herregud, varför tar dom inte livet av sej istället för att försöka döda andra med sin dynga? XXXXXXXX Edit: tog bort onödigt dåligt morgonhumör 😉 Redigerat 12 oktober 2010 av Frekvensspektrumanalysator
DivineCo Postat 12 oktober 2010 Postat 12 oktober 2010 Härligt med folk som tar upp minimalismen igen. Sån här musik försätter en i ett tillstånd som ständigt förändras. Härligt! Väntar man sig en låt med traditionell uppbyggnad blir man dock ganska besviken. Går man igång på detta kan jag rekomendera Philip Glass, Steven Reich och en del gamla skivor med Eno och Robbert Fripp.
Demonproducenten Postat 12 oktober 2010 Postat 12 oktober 2010 (redigerat) Tidelipom efter 45s började jag undra... men sen kommer det ju nånstans även om det tar sin tid synd att ljudet är så kackigt vid 4min så är jag inne i det 🙂 det här hade ju inte setts som särskilt konstigt på 70 talet upprepning å påbyggnad är underskattat verktyg det blåste inte skallen av mig men ett schysst tips ändå 🙂 me like Redigerat 12 oktober 2010 av Demonproducenten
joachime Postat 12 oktober 2010 Postat 12 oktober 2010 Tack för tipset laxen! Jag har går och längtat efter en skön konsertupplevelse. Det visar sig att Nissennenmondai kommer till Sverige i slutet av månaden. Spelar bland annat på Strand den 22 oktober. Hittade också två plattor på Spottan. Att de har en låt som heter This Heat och en som heter Sonic Youth säger en del om deras influenser.
Hemmpe Postat 12 oktober 2010 Postat 12 oktober 2010 V'a e'h .Hör inget tjuter i örona efteråt ju,fick sätta in suddar,topps,lovikavantar,sen lurarna på det. Men det va fan mej bra
hegobald Postat 12 oktober 2010 Postat 12 oktober 2010 Hitta dom på Spotify också Nisennenmondai En ren orgie av lofi dist och alla sorters fasfel man kan tänka sig och bland t.om mono.. 🙂 >_<
sadomachine (oregistrerad) Postat 12 oktober 2010 Postat 12 oktober 2010 Rätt fantastiskt att på studioforum, där det ständigt diskuteras hur man får bättre ljud på sina inspelningar, vikten av dyra lurar och monitorer, akustikbehandling och mixning och mastring och så hyllas den här musiken eller vad man ska kalla det...
joachime Postat 12 oktober 2010 Postat 12 oktober 2010 Rätt fantastiskt att på studioforum, där det ständigt diskuteras hur man får bättre ljud på sina inspelningar, vikten av dyra lurar och monitorer, akustikbehandling och mixning och mastring och så hyllas den här musiken eller vad man ska kalla det... Tänk om det är så att varje genre har sina ljudideal. 😲
equality Postat 12 oktober 2010 Postat 12 oktober 2010 Låter som nåt från ett haschrökigt Roskildetält 1977. Gillar intensitetsökningen. Kul att det görs sådan musik idag(?).
Demonproducenten Postat 13 oktober 2010 Postat 13 oktober 2010 Rätt fantastiskt att på studioforum, där det ständigt diskuteras hur man får bättre ljud på sina inspelningar, vikten av dyra lurar och monitorer, akustikbehandling och mixning och mastring och så hyllas den här musiken eller vad man ska kalla det... bra musik kan faktiskt existera utan bra ljud det är väl ingen som berömt ljudet däremot? 1
Drake Postat 6 november 2010 Postat 6 november 2010 Äh, plocka av er skygglapparna här på forumet. The Sheltering Sky.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.