MagnaWolf Postat 10 oktober 2010 Dela Postat 10 oktober 2010 Har spelat gitarr i 20 år men nu står jag utan instrument på grund av vissa omständigheter. Då slog mig tanken: jag har ju en ny dator, varför inte börja utforska den elektroniska musiken? Så nu sitter jag här, med en laptop och ett MIDI-klaviatur, och kliar mig i huvudet över hur jag ska starta. Har laddat ner Reaper och några gratis VST-pluggar men har ännu inte fått häng på hur allt ska "kopplas ihop". Än så länge så finns inspirationen där men om inlärningwströskeln blir för svår så kanske det försvinner. Nåväl, där är jag idag. Hoppas att få ut mesta möjliga av detta forum i framtiden. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
znarus Postat 10 oktober 2010 Dela Postat 10 oktober 2010 Glöm inte ladda ner Reapers manual. Det är en bra manual, där man kan hoppa lite efter vad man vill veta... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
therocker Postat 10 oktober 2010 Dela Postat 10 oktober 2010 Har spelat gitarr i 20 år men nu står jag utan instrument på grund av vissa omständigheter. Då slog mig tanken: jag har ju en ny dator, varför inte börja utforska den elektroniska musiken? Så nu sitter jag här, med en laptop och ett MIDI-klaviatur, och kliar mig i huvudet över hur jag ska starta. Har laddat ner Reaper och några gratis VST-pluggar men har ännu inte fått häng på hur allt ska "kopplas ihop". Än så länge så finns inspirationen där men om inlärningwströskeln blir för svår så kanske det försvinner. Nåväl, där är jag idag. Hoppas att få ut mesta möjliga av detta forum i framtiden. Då blir det väl lite industrimetall med distade syntar nu kan man tro 🙂 Fina avatarer vi har föresten!! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MagnaWolf Postat 11 oktober 2010 Trådstartare Dela Postat 11 oktober 2010 Då blir det väl lite industrimetall med distade syntar nu kan man tro 🙂 Fina avatarer vi har föresten!! Risken finns Nu måste jag först fixa mitt latency-problem bara... Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
jarlo Postat 11 oktober 2010 Dela Postat 11 oktober 2010 Risken finns Nu måste jag först fixa mitt latency-problem bara... Om du inte har köpt ett specifikt ljudkort för musikproduktion så kan du prova de här drivrutinerna: http://www.asio4all.com Välkommen förresten! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MagnaWolf Postat 11 oktober 2010 Trådstartare Dela Postat 11 oktober 2010 Om du inte har köpt ett specifikt ljudkort för musikproduktion så kan du prova de här drivrutinerna: http://www.asio4all.com Välkommen förresten! 🙂 Tack. Jag testade de drivarna tidigare. En liten förbättring men inte tillräckligt. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
sadomachine (oregistrerad) Postat 11 oktober 2010 Dela Postat 11 oktober 2010 Då blir det väl lite industrimetall med distade syntar nu kan man tro 🙂 Fina avatarer vi har föresten!! JAAA!!, vi behöver bli fler som håller på med industrimetal. Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
MagnaWolf Postat 11 oktober 2010 Trådstartare Dela Postat 11 oktober 2010 JAAA!!, vi behöver bli fler som håller på med industrimetal. Nja, jag har faktiskt inspirerats mer av EBM på sistone. VNV Nation, Nitzer Ebb, Apoptygma Berzerk och liknande. Metallen kommer dock alltid finnas i bakhuvudet. Den överger jag aldrig :-) Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Jerry P Postat 11 oktober 2010 Dela Postat 11 oktober 2010 Välkommen! 🙂 Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
D Vibe Postat 4 november 2010 Dela Postat 4 november 2010 Nja, jag har faktiskt inspirerats mer av EBM på sistone. VNV Nation, Nitzer Ebb, Apoptygma Berzerk och liknande. Trevligt! 🙂 Välkommen hit! Link to comment Dela på andra sajter More sharing options...
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.