Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Tjena alla gitarrlirare!

Jag är i tankarna att köpa en Gibson Les Paul Faded för 8000:- och undrar om nån här på forumet har erfarenhet av den? Kommer den i närheten av Standard-modellerna som låter sjukt bra!

Ska mest använda den till cover-gig och i studiosammanhang. Nån som testat Fenders Stratocaster med humbuckermicar?

Allmänt rekomenderade gitarrer för allroundlir med skönt bett i disten.

Tackar på förhand!

/Micke

Annons
denton (oregistrerad)
Postat
Nån som testat Fenders Stratocaster med humbuckermicar?

Jag har satt på en hotrailmic(som en humbucker fast i singlecoil format) i stall läget på min och det rekomenderar jag varm.

Postat
Nån som testat Fenders Stratocaster med humbuckermicar?

Jag har satt på en hotrailmic(som en humbucker fast i singlecoil format) i stall läget på min och det rekomenderar jag varm.

jag satte på en DiMarzio Viritual T på min Fender Telecaster, kanon när man spelar in på dator, kunde inte använda telen förut med orginalmickarna för det brusade och lät skit, nu låter det kanon!

Postat

Det är nämligen så att jag för tillfället har en Squier Strata med sketna micar.

Hjälper det mig nog mycket om jag köper bra micar? Eller kommer Squierns resterande komponenter att sänka ljudintrycket?

Funtar starkt på DiMarzio-micar

Postat
Det är nämligen så att jag för tillfället har en Squier Strata med sketna micar.

nej squire ska man inte ha.. vet att nån jazzgubbe spelade på det, men det var ett ovanligt fall enligt honom själv, den dog efter ett år av lirande.

squire är inte särskilt bra gitarrer. Köp en japanstrata så är det värt att investera i nya micar till den istället!

Postat
Tjena alla gitarrlirare!

Jag är i tankarna att köpa en Gibson Les Paul Faded för 8000:- och undrar om nån här på forumet har erfarenhet av den? Kommer den i närheten av Standard-modellerna som låter sjukt bra!

Ska mest använda den till cover-gig och i studiosammanhang. Nån som testat Fenders Stratocaster med humbuckermicar?

Allmänt rekomenderade gitarrer för allroundlir med skönt bett i disten.

Tackar på förhand!

/Micke

Stod själv i valet och kvalet för bara någon månad sedan..

Den ena (den eftertänksamma) sidan av min personlighet tyckte att jag skulle köpa en worn & faded för 8000...

Den andra (den djävulske impulsinköpsmaniska galningen) sidan trodde stenhårt på en begagnad gibson les paul ebony (standard) för 15000..

Det krävdes faktiskt inte mer än ca 5 min tittande och 15 minuters spelande innan jag gick hem med standardmodellen för 15k...

Kan hända att all ljudskillnad satt i mickarna, kan hända att standardmodellen var ett väldigt bra ex och att worn&faded modellen var ett lite halvdant måndagsexemplar... (inget illa om worn&faded, gitarren lät helt klart bra, men "det där magiska" fattades...)

För min egen del så var valet självklart, känslan & ljudet i standardmodellen var klart bättre!

Postat
Jag är i tankarna att köpa en Gibson Les Paul Faded för 8000:-

och undrar om nån här på forumet har erfarenhet av den?

Kommer den i närheten av Standard-modellerna som låter sjukt bra!

Skulle jag vara dig så skulle jag satsa på en begagnad Gibson Les Paul Standard

eller classic. De ligger runt 10-15k. Annars kan det ju vara värt att köpa en

fräst Deluxe (humbuckers). De borde ligga runt 10-11k.

Du kan ju alltid få köpa min endast 10.000 :-

cutaway-guitar.jpg

http://www.gibson.com/

😄

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.