Jump to content
Annons

Recommended Posts

Annons
Postat (redigerat)

Till mina stora monitorer har jag Primacoustic Recoil Stabilizers:

rx7-dim.jpg

Dyra som 17, men väldigt bra. 🙂

Till övriga monitorer har jag Auralex MoPads:

MP.jpg

Det finns också svenska Sonic Designs dämpfötter (250:-/sats), som man beställer efter vad högtalarna väger:

sdfeet1.jpg

Redigerat av Claes
Postat

https://www.studio.se/index.php?showtopic=13391&view=findpost&p=1002603

Där hittade jag nåt...

citat claes

En bugetlösning, är annars att man klipper sönder ett polyeten-liggunderlag och lägger ett par lager av det mellan högtalare och underlag. Det fungerar ganska bra också, men är inte lika snyggt...

Postat

Där hittade jag nåt...

citat claes

En bugetlösning, är annars att man klipper sönder ett polyeten-liggunderlag och lägger ett par lager av det mellan högtalare och underlag. Det fungerar ganska bra också, men är inte lika snyggt...

😆

Jäpp! För ett par tior på Jula, så får du monitorunderlag som funkar ok, men det är ju betydligt snyggare med de andra lösningarna, så det är därför jag bara nämnde dem i denna tråden...

Postat (redigerat)

Om golvstativ, troligtvis inte.

Det beror på om stativet har någon sorts upphängning eller inte. När jag testade monitorer vid något tillfälle för något år sedan, så märkte jag också att det blev en klar förbättring med Recoil Stabilizers när vi hade stativ också, så jag skulle nog rekommendera att man för säkerhets skull alltid räknar med att man behöver dämpkuddar av något slag... Är man tveksam så är det ju nästan gratis att testa med liggunderlagsvarianten, så man har inget att förlora. 🙂

Redigerat av Claes
Postat

Äggkartonger då? Man får ju inte ha de tusen man sparat ihop på väggen utan att bli utskrattad, så då kanske de kan duga som underlag till högtalare?

😆

Postat

Har inget underlag...funkar fint...tycker jag iaf.

drloop (oregistrerad)
Postat

Franska band. Blir tight ljud med lite läder ...

Postat

Mina monitorer vilar direkt på ett par gamla Onkyohögtalare, typ som pedistaler. 🙂

Postat

Jag har Primacoustic IsoWedge på jobbet, funderar på att byta till IsoPlane och skippa vinklingen.

I hemstudion har jag satt dit två centimetertjocka musmattor. 😄

Postat

Hej!

Ja kul med lite tips...

Gick på claes förslag...

Köpte liggunderlag på coop och skar till dom...

Nu har jag 3 lager på varandra, ca 3cm dämpning..

snyggt?? tja, inte så tokigt... Billigt iaf.. 😛

Postat (redigerat)

Tintinböcker + uppslagsverk i skinn. Mest för att få upp diskanten i öronhöjd men det gav även en gynnsam effekt på ljudet i övrigt. Inbillar jag mig i alla fall.

Redigerat av DivineCo

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.