Jump to content
Annons

Vad jobbar ni med?


therocker

Recommended Posts

TĂ€nkte stilla min nyfikenhet och frĂ„ga hur ni tjĂ€nar ihop till er brödföda! En annan mĂ„ste ju knega vid sidan om, kanske man kan fĂ„ lite tips om yrken man inte visste fanns 🙂

SÄ, vad har ni för jobb ni som lever pÄ ljud och musik!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Annons

Skriver och producerar musik till tv och spel 🙂

LĂ„ter kul. Är det fortfarande krĂ„ngligt om man Ă€r stim ansluten? (Med tanke pĂ„ en gammal trĂ„d som vi nödvĂ€ndigtvis inte behöver vĂ€cka till liv igen, ville bara veta 😉

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

undervisar, lirar bÄde i band och som solo/-solist. Har ett litet skiv- och produktionsbolag ihop med tvÄ polare, dÀr vi ger ut skivor och gör musik till lite reklam pÄ tv (den s.k. bregottreklamen, med kossorna bl.a.) och radio.

Sen Àr det andra smÄprojekt inom kultur/musikvÀrlden

Redigerat av Umemagnus
Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Martin, du Ă€r sjukt grym pĂ„ foto och layouts - sluta inte med det!! 😉 (Mvh en vĂ€n till Intohimo)

SjĂ€lv har man fortfarande lagerjobbet kvar (Ă€r dock inte fast utan jobbar bara extra sĂ„ mycket jag orkar och vill), men jag har börjat pussla ihop mitt "leva-pĂ„-musik-paket" sĂ„ smĂ„tt nu. Började ge privatlektioner inom keyboards, komposition och studioteknik i lördags (en vĂ€n har företag som förmedlar lektioner, genom det fick jag detta). Snackar med en kompis som för nĂ„gon vecka sedan körde trubadur-kvĂ€ll sjĂ€lv om att joina honom och dra runt och spela pĂ„ fik och krogar. Ska snart be en annan vĂ€n som jobbat pĂ„ ljudfirma att rekommendera mig till den ljudfirman, sĂ„ kanske man kan fĂ„ ihop lite deg dĂ€r ocksĂ„. Sen har jag ju ett band redan och ett till under uppstart, men dĂ€r dröjer det innan det trillar in pengar som gör sig bĂ€ttre i fickan Ă€n Ă„terinvesterade i banden! 😉

Är ocksĂ„ intresserad av hur andra sĂ€tter ihop sina "löner"!! Skriv pĂ„!

Link to comment
Dela pÄ andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vÄr community genom att registrera dig. Det Àr enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in hÀr.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...