Jump to content
Annons

Hör idrott och musik ihop?


debatt

Recommended Posts

Hör idrott och musik ihop?

Tycker ni det kan ni gå in i denna bortglömda tråden:

Samling

och registrera er, för en kul grej bara.

Det lär vara gratis! Och är inte tidskrävande om man inte har tiden.

SENAST idag dock, för att kunna konkurrera.

:rolleyes:

//:debatt

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons
Postat (redigerat)

Här är det!

"Salary Cap Free Team" är det som gäller där,

för "Premium Team" kostar pengar.

Registrera ett lag gratis.

Man får ett bekräftelsemail.

Under Dashboard sedan, sök ligan:

Studio Forum

med lösenordet:

studioforum

Skapa ditt lag.

Vi är bara 6 lag ännu så länge, det ryms 30 lag!

Gratis. Tar ingen direkt tid heller.

Senast idag helst.

😄

Eftersom alla 6 lagens Coacher är medlemmar i studio forum, så tycker jag bara rent vetenskapligt att idrott och musik hör ihop.

Redigerat av debatt
Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm... Jag kan föreställa mig att idrottsmänniskor på ett eller annat sätt är beroende av musiker — men inte en chans i jävlars helvete att det skulle förhålla sig tvärtom.

Det är som med politik och, ännu vidrigare, religion.

Så, nä.

Link to comment
Dela på andra sajter

Hmmm... Jag kan föreställa mig att idrottsmänniskor på ett eller annat sätt är beroende av musiker — men inte en chans i jävlars helvete att det skulle förhålla sig tvärtom.

Det är som med politik och, ännu vidrigare, religion.

Så, nä.

Jasså...hela Tomas Ledins publik är trötta hockeyspelare som göder muppen med skivköp.

Link to comment
Dela på andra sajter

Svar ja! Idrottare lyssnar på musik när dom tränar!

Det gör de absolut...

Lite träning har väll aldrig skadat tycker jag i alf. 😛

Alltså, nu får vi bromsa lite grand här...

Om man dristar sig till att sporta, så blir man ju alldeles svettig, trött och allmänt konstig, så sådant går fetbort!

Har aldrig hört på maken! Musiker som idrottar... PFFFT!

😛

Link to comment
Dela på andra sajter

Jasså...hela Tomas Ledins publik är trötta hockeyspelare som göder muppen med skivköp.

OK, det där vet jag inte hur du fick ihop...

Föreställ dig en hockeymatch när någon hockyspelarfjant gör ett mål — och ni hockeyfjantaråskådare inte fick sjunga till musiken (som sig alltid gör) av något så i sammanhanget avlägset som "WEEE AAARE THE CHAAAMPIONS, WEEE AAARE THE CHAAAMPIONS..."

Just det...

Fuckers!

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag behöver idrotten som avlastning för mitt låtskrivande. Oftas kommer jag på melodislingor eller textrader när jag är ute och knäcker milen. För att orka med långa gigs behöver man lite kondition också. Så för mig behövs fysisk aktivitet på samma sätt som vitaminer och annat nödvändigt tjaffs.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jag behöver idrotten som avlastning för mitt låtskrivande. Oftas kommer jag på melodislingor eller textrader när jag är ute och knäcker milen. För att orka med långa gigs behöver man lite kondition också. Så för mig behövs fysisk aktivitet på samma sätt som vitaminer och annat nödvändigt tjaffs.

Ja, men har du registrerat dig är den verkliga frågan...

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Det gör de absolut...

Alltså, nu får vi bromsa lite grand här...

Om man dristar sig till att sporta, så blir man ju alldeles svettig, trött och allmänt konstig, så sådant går fetbort!

Har aldrig hört på maken! Musiker som idrottar... PFFFT!

😛

Ha ha ha .Men Iggy pop då han tränar som fanken gubben för att orka + massa andra.

Eller går dom på speed allihoppa.Träning ock musik går hand i hand tror jag i alf.

Kanske inte när man är ung och dum,men senare inser man nog att det är läge att röra på sig för att orka. :rolleyes:

Borde fan vara obligatoriskt. 😛

Redigerat av Hemmpe
Link to comment
Dela på andra sajter

Ha ha ha .Men Iggy pop då han tränar som fanken gubben för att orka + massa andra.

Eller går dom på speed allihoppa.Träning ock musik går hand i hand tror jag i alf.

Kanske inte när man är ung och dum,men senare inser man nog att det är läge att röra på sig för att orka. :rolleyes:

... och registrera sig.

Link to comment
Dela på andra sajter

Här är det!

"Salary Cap Free Team" är det som gäller där,

för "Premium Team" kostar pengar.

Registrera ett lag gratis.

Man får ett bekräftelsemail.

Under Dashboard sedan, sök ligan:

Studio Forum

med lösenordet:

studioforum

Skapa ditt lag.

Vi är bara 6 lag ännu så länge, det ryms 30 lag!

Gratis. Tar ingen direkt tid heller.

Senast idag helst.

😄

Eftersom alla 6 lagens Coacher är medlemmar i studio forum, så tycker jag bara rent vetenskapligt att idrott och musik hör ihop.

Klicka på länken här ovan.

Det finns 24 platser kvar.

Matcherna i NHL börjar snart ju.

Gratis.

Serien heter Studio Forum.

Link to comment
Dela på andra sajter

Debatt, du gör ett fantastiskt jobb!

On topic: jag ser inget speciellt samband mellan musik och idrott.

Jag är sjukt intresserad av båda saker, men det är sällan jag tänker på sport när jag lirar musik

Och det är sällan jag tänker på musik när jag knäcker milen. Då handlar det mer om att överleva;)

Det är väl som allt annat...., vissa visslar när de lagar mat, andra tänker på fotboll i sänghalmen....

Link to comment
Dela på andra sajter

Valle: Beror på årstid. Om sommaren och våren tre gånger i veckan. På hösten/vintern en gång. Ska heller inte mörka med att jag ibland kortar av till sju/åtta kilometer. Sen tävlar jag Orientering när jag hinner.

Link to comment
Dela på andra sajter

Jajaja...

Men matcherna börjar idag, så har ni inte registrerat ett NHL-lag hos Rotohog Salary Cap Free Team helt gratis, så har ni inte...

Rotohog Salary Cap Free Team för Registrering

Man ställer in sig på att spela Free Team-varianten såklart, då den är gratis (och inte Premium Team-varianten).

Man får en bekräftelse via mail.

Man klickar på länken i mailet för att verifiera.

Man söker upp ligan som gäller under Dashboard, search league.

Liganamn: Studio Forum. Lösenord: studioforum.

Man tar ut 7 spelare; en målvakt, två backar, två wingers, en center och en valbar.

Just nu, några timmar före första matchen i NHL-et, så har vi 7 lag. Det får plats 23 till...

Just for fun!

Jag kan inte ett skit om hockey.

🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...