Jump to content
Annons

Recommended Posts

Bullit (oregistrerad)
Postat

Hej!

Jag har nyligen skaffat en el-gitarr och ett litet mixerbord för att spela in lite i cubase, men har ett litet problem.

Hur gör man för att lyssna på gitarren med effekter? (under tiden man spelar in)

Jag kan bara spela in utan att höra gitarren, lite jobbigt att spela in utan att veta hur det kommer att låta med tex. Amplitube.

Har kört med logic innan och där var det inga problem, bara att plugga in gitarren och lägga på effekterna i mixern så lät det fint 🙂

Jag andvänder Cubase sx 2 och ett Audiophile 2496 ljudkort

Annons
Postat

Klicka på monitor-knappen för kanalen. Den ser ut som en liten högtalare.

Läs manualen när du ändå är i farten.

Bullit (oregistrerad)
Postat

Jag har läst manualen, hittar inget, och monitor knappen hjälper inte.

Om jag tittar i mixern så kommer det bara in signal i stereo in och inte på audio spåret jag spelar in gitarren, ska det inte ge utslag på båda?

Postat

Nu är jag inte riktigt säker men ska man inte klicka ur "Direct Monitoring" i 'VST Multitrack' inställningarna? 🙂

Bullit (oregistrerad)
Postat

japp så lätt var det! 😉

tack klingis!!!

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.