Bullit (oregistrerad) Postat 24 januari 2005 Postat 24 januari 2005 Hej! Jag har nyligen skaffat en el-gitarr och ett litet mixerbord för att spela in lite i cubase, men har ett litet problem. Hur gör man för att lyssna på gitarren med effekter? (under tiden man spelar in) Jag kan bara spela in utan att höra gitarren, lite jobbigt att spela in utan att veta hur det kommer att låta med tex. Amplitube. Har kört med logic innan och där var det inga problem, bara att plugga in gitarren och lägga på effekterna i mixern så lät det fint 🙂 Jag andvänder Cubase sx 2 och ett Audiophile 2496 ljudkort
cm0s Postat 24 januari 2005 Postat 24 januari 2005 Klicka på monitor-knappen för kanalen. Den ser ut som en liten högtalare. Läs manualen när du ändå är i farten.
Bullit (oregistrerad) Postat 24 januari 2005 Postat 24 januari 2005 Jag har läst manualen, hittar inget, och monitor knappen hjälper inte. Om jag tittar i mixern så kommer det bara in signal i stereo in och inte på audio spåret jag spelar in gitarren, ska det inte ge utslag på båda?
klingis Postat 24 januari 2005 Postat 24 januari 2005 Nu är jag inte riktigt säker men ska man inte klicka ur "Direct Monitoring" i 'VST Multitrack' inställningarna? 🙂
Bullit (oregistrerad) Postat 24 januari 2005 Postat 24 januari 2005 japp så lätt var det! 😉 tack klingis!!!
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.