Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag håller på att maila fram och tillbaks till STIM, men de verkar inte riktigt förstå vad jag menar och verkar vara allmänt förvirrade.

Hur som helst ska jag ge ut en platta via Record Union (fast att det är just dom antar jag spelar mindre roll). Frågan är i alla fall om huruvida man betalar pengar till NCB om man gör en digital release, eller om man bara betalar när man gör en fysisk release (på cd eller vad man nu föredrar). Första svaret från STIM antydde att de hade avtal med både Spotify och iTunes (intetsägande) och att de inte visste vilket avtal jag hade med RU (orelevant). När jag frågade Record Union sa de att man inte behövde vara med i STIM, men att de rekommenderade det. Inget svar angående NCS-anmälan i det svaret.

Någon som gjort en digital release som STIM-ansluten? Jag tar inga risker, så undvik gärna svar som "testa!" eller liknande ;-)

Tack på förhand!

Annons
Postat

Jag tycker dina frågor är glasklara!

Har du mailat eller ringt? Hursomhelst, fråga igen.

Jag vill ju också veta detta... 😉

VARFÖR tycker Record Union att du ska vara med i STIM?

Gör STIM någon ansats SJÄLVA för att ta reda på vad som gäller med Record Union?

Vad betyder NCS?

//:debatt

ps. om denna fråga legat bland Allmänt eller CD/DVD-produktion hade du fått svar ds.

Postat

Är man med i STIM så får man ju ersättning som upphovsman också, och inte bara som ägare till produktion eller vad man ska säga. Särskilt på Spotify kan jag tänka mig att det är viktigt, eftersom folk sällan köper musiken där, utan bara lyssnar som en radio, eller vad man ska jämföra det med.

NCB menade jag såklart.

Jag har mailat diverse, men rapporterar när jag får svar. Kanske skulle posta detta i på ett annat ställe också, om du tror att jag får fler svar där.

Postat

@Demonproducenten

Bra svar!

Postade för övrigt om efter föregående talares kommentar!

ok

tyckte jag sett frågan on topic oxå

trodde dom flyttat den

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.