Jump to content
Annons

Bästa ställe att ladda upp musik, men inte public...


Mr Keys

Recommended Posts

Hej,

behöver lägga upp en några tracks så att dom finns tillgängliga till de folk vi vill ska kunna lyssna på dom, gärna i fullkvalitet(i detta fall menar jag den kvalitet vi själva väljer att sätta på dom, inte som på myspace).....! dvs, vi mailar en länk till en person, som sedan kan gå in och lyssna på sidan....och kanske ha valmöjligheten att ladda ner materialet också....det kommer handla om mp3or, så jättestora audiofiler är inte aktuellt.

Är det smidigaste att styra upp webhotell för detta? I såna fall, vilka webhotell rekomenderas för detta? Vi hade cliché webhotell back in the days, men dom var fett griniga och ville absolut inte att man lade upp musik på servern....så det måste vara ett webhotell som tillåter detta. (självklart förutsatt att vi äger rätten till det vi lägger upp på sidan)...

finns det andra sätt?

tack på förhand.

Redigerat av Mr Keys
Link to comment
Dela på andra sajter

Annons

Jag kan i alla fall rekommendera Binero: http://www.binero.se/ . Bra priser och funkar mycket bra. De har fått utmärkelsen "bästa webhotell" enligt InternetWorld de senaste åren.

Annars finns det gratis tjänster på Nätet där man kan lägga upp filer för att andra ska kunna hämta dem, men sådana har jag inte koll på, så där får nog någon annan komma med tips...

Link to comment
Dela på andra sajter

thnx...ska kolla upp dom. 🙂

ja, gratistjänster finns det ju, men alla jag har tittat på är lite för begränsade.....! Soundcloud text....skitbra, om dom inte hade krävt att den som skall lyssna på musiken också måste regga ett konto....! då blir det för meckigt, och så orkar man inte lyssna....det måste liksom vara helt problemfritt för personen som skall lyssna....! Jag kan leva med att det är lite meckigt för mig, men inte för den som skall lyssna....!

men tipsa jättegärna om gratistjänster också, som uppfyller de önskemål jag har. 🙂 :) 🙂

Link to comment
Dela på andra sajter

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
×
×
  • Skapa ny...