Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Halloj!

Undrar bara om någon har något tips på en supercardioid/shotgun/short gun mic som har högre frekvensräckvidd än 20khz, helst närmare 40-50khz. Hittar bara vidare finlirare i mitt korta letande.

mvh

Annons
Postat

Halloj!

Undrar bara om någon har något tips på en supercardioid/shotgun/short gun mic som har högre frekvensräckvidd än 20khz, helst närmare 40-50khz. Hittar bara vidare finlirare i mitt korta letande.

mvh

Får man fråga vad du ska spela in (och vilka som ska lyssna på detta)? Antar att det är för industriellt/forsknings bruk.

Postat

Får man fråga vad du ska spela in (och vilka som ska lyssna på detta)? Antar att det är för industriellt/forsknings bruk.

Självklart! Ska jobba med elastic audio i sfx-post vilket jag tänkte undersöka om den typ extra oktaven jag får är något som hjälper eller om det bara är slöseri med tid/pengar.

har du nå tips?

mvh

Postat

Självklart! Ska jobba med elastic audio i sfx-post vilket jag tänkte undersöka om den typ extra oktaven jag får är något som hjälper eller om det bara är slöseri med tid/pengar.

har du nå tips?

mvh

Phew... var rädd för en debatt om huruvida vi hör över bla bla kHz 😆

Har tyvärr inga bra tips på rak arm, lycka till med undersökningen!

Postat (redigerat)

Några möjligheter:

Sanken CU-100K påstås ha ett frekvensomfång på 20Hz till 100KHz

Sennheiser MKH 800 påstås ha ett frekvensomfång från 30Hz till 50KHZ

i Senneheisers MKH 8000 serie sägs njuren/supernjuren ha 30Hz till 50KHz, rundtagande 10HZ till 60KHZ..

Jag toro inte att man hittar nån shotgunmick med sånt frekvensomfång!

Har bara testat MKH800 av dessa och den låter väldigt bra på akustiska instrument och ensembler! Men jag hör ju inget över 14-15KHZ så jag kan inte riktigt bedöma högfrekvenskapaciteten på någon mick!

/ptr

Redigerat av ptr
  • 3 veckor senare...

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.