Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat (redigerat)

Hejsan

Håller nu på att planera ett nytt gitarrköp, denna gång en ny elgitarr. Har gjort det förarbete jag kan och har kommit fram till att det nog är en PRS Custom 24 som jag vill ha. Planen är att köpet sker om ett år ungefär för att jag ska hinna spara ihop pengarna och hinna testa ordentligt. Nu kommer jag till det stadiet att jag då skulle behöva provspela en, och jag undrar därför om det finns någon runt kalmar, oskarshamn eller västervik som sitter på en sådan som skulle kunna tänka sig att man skulle kunna få provspela den 🙂 Inte någon SE-modell alltså.

Musikaffärerna här omkring tror jag inte tar hem den gitarren bara för att man ska få testa utan att de vet att man kommer köpa den. I annat fall så får jag kolla med musikaffärerna i STHLM och GBG, men det känns dumt då jag troligtvis inte kommer köpa av dem.

post-12080-048084100 1286281608_thumb.jpg

MVH

Anders

Redigerat av Gizmozis
  • Gilla 1
Annons
Postat

Kan ju säga att om ni vet fler gitarrer jag BÖR testa så säg gärna till. Har tillgång till att testa Gibson Les Paul Gold Top, Fender Stratocaster. De två klassikerna alltså. MEn om ni tycker jag bör snegla på andra så säg då gärna till. Ska provspela så mycket jag kan nu under denna period.

MVH

Anders

• 4 veckor senare...
Postat

Jag skulle ta kontakt med http://www.barflymusic.se/ och be att få prova deras Star Saphire, deras CU24 kopia. Jag har en sen några år tillbaka, och det är bland det grymmaste jag varit med om, både spel- och utseendemässigt, speciellt efter ett mickbyte. Märks ingen skillnad mot riktig PRS.

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du ska bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.