Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Hej på er!

Jag heter Tomas, är 29 år och ny medlem här på forumet! Tänkte starta direkt med en fråga:

Jag har ett Echo Audiofire 4 som jag använder till min macbook. Jag planerar nu en inspelning där jag behöver 15 kanaler in samtidigt och skulle därför behöva ett interface med fler ingångar. Sneglar lite på audiofire pre 8 som verkar vara ett bra alternativ. Nu till min fråga: Kan jag koppla ihop audiofire pre 8 och mitt audiofire 4 och på så sätt få fler analoga ingångar? Med den lösningen får jag 10 XLR in med phantom power + 2 st line in på audiofire 4. Fortfarande 3 in som saknas dock som jag får lösa på annat sätt...

Vad tror ni? Kan det funka?

//Tomas

Annons
Postat

Hej på er!

Jag heter Tomas, är 29 år och ny medlem här på forumet! Tänkte starta direkt med en fråga:

Jag har ett Echo Audiofire 4 som jag använder till min macbook. Jag planerar nu en inspelning där jag behöver 15 kanaler in samtidigt och skulle därför behöva ett interface med fler ingångar. Sneglar lite på audiofire pre 8 som verkar vara ett bra alternativ. Nu till min fråga: Kan jag koppla ihop audiofire pre 8 och mitt audiofire 4 och på så sätt få fler analoga ingångar? Med den lösningen får jag 10 XLR in med phantom power + 2 st line in på audiofire 4. Fortfarande 3 in som saknas dock som jag får lösa på annat sätt...

//Tomas

Nu kör jag inte Mac själv men det ska inte vara några problem generellt att skapa en "kombinerad enhet". Om det inte funkar med just Echo kan jag inte svara på dock.

Glaskatten (oregistrerad)
Postat

Hej på er!

//Tomas

Jo det ska gå kallas aggregate och ställs in i Ljud/Midi-inställningarna, annars får du ju faktiskt 16 mikingångar med Audiofire 8 plus t.ex. en Behringer ADA8000

Postat

Jo det ska gå kallas aggregate och ställs in i Ljud/Midi-inställningarna, annars får du ju faktiskt 16 mikingångar med Audiofire 8 plus t.ex. en Behringer ADA8000

Aha, vad bra! Ja, håller med om att det är en bra lösning som du nämner men tänkte att jag kunde få användning för mitt audiofire 4 på det här sättet 🙂

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.