dELiRiUM (oregistrerad) Postat 11 december 2003 Postat 11 december 2003 Efter att ha optimerad datorn för bästa prestanda drog jag Logic och upptäckte till min fasa det lät som en gammal lp med hack i. Efter lite testande fram och tillbaka hittade jag problemet. Det var AGP Fastwrite i bios som spöka. Efter att ha ändrat det till disable så fungerar nu Logic tillsammans med mitt RME9652 klockrent.
Excubator (oregistrerad) Postat 12 december 2003 Postat 12 december 2003 Har du testat att uppdatera din bios eller dina grafikkortsdrivrutiner nyligen? Kör ditt morderkort chipset från VIA? AGP är en helt egen buss mellan ditt RAM-minna och ditt grafikkort. Den ligger fysiskt åtskilld från PCIbussen som ditt ljudkort sitter på just av den anledningen att sådana här problem aldrig ska kunna uppstå. så kolla om det finns uppdateringar. Installera dom, och enabla Fastwrite igen och se om du fortfarande har problemet. Är det fortfarande problem så bör du höra av dig till moderkortstillverkaren om det.
niprone (oregistrerad) Postat 18 december 2003 Postat 18 december 2003 När jag spelar upp mitt projekt i vegas så knastrar det som fan! det bara hackar sig fram som fan :/ Riktigt irriterande då man sitter o arrar en låt! Läste nåt om det i senaste Studio, men hemsidan de hade skrivit gav mig inte några direkta svar 🙁 Kan någon hjälpa mig att komma till rätta med detta? (oj, det rimma, hehe 😕) Det skulle vara ytterst hyggligt då jag har beställt ett par monitorer precis. Robin.
niprone (oregistrerad) Postat 18 december 2003 Postat 18 december 2003 då jag inte är något direkt snille på datorer får gärna den som känner sig manad att förklara, att förklara steg för steg och inte med allt för insatta och komplicerade ord 😕 Ha en bra dag! Robin.
Björn Olsberg Postat 18 december 2003 Postat 18 december 2003 När jag spelar upp mitt projekt i vegas så knastrar det som fan! det bara hackar sig fram som fan :/ Låt mig härmed uppmuntra alla medlemmar till ett vårdat språk. Ju färre som stöter sig med språkbruket, desto större chans att få bra, relevanta och trevliga svar! 😕
niprone (oregistrerad) Postat 18 december 2003 Postat 18 december 2003 Men lilla vän.. Det hackar ju som fan. Det hackar inte lite. Och man kan inte säga att det bara hackar. För att få mer tyngd bakom ordet valde jag att använda mig av en svordom. Enbart för det syftet. Sen att du lever i en värld av såpbubblor och rosa madrasser kan jag tyvärr inte ta hänsyn till. (fan så bra jag fick till det 😕 haha) Nej, men seriöst. Istället för att du ska haka upp dig på mitt språk (då i det här fallet inte var speciellt ovårdat) så tycker jag att du kan svara på mina frågor. Make sense to you!? Ha en bra dag. Robin.
Björn Olsberg Postat 18 december 2003 Postat 18 december 2003 Men lilla vän.. Jag låter jag det gå okommenterat... Sen att du lever i en värld av såpbubblor och rosa madrasser kan jag tyvärr inte ta hänsyn till. Som administratörer för forumet är det vi som sätter reglerna för hur det får användas och hur tonen ska vara här. Låt mig påminna om att vi inte tillåter några omotiverade påhopp på vare sig personer, produkter, tjänster eller företag. För det första blir det trevligast så, för det andra kan vi behålla en behaglig nivå av saklighet. I den frågan är jag benhård. I min värld finns det flera kraftuttryck att ta till än att stapla upp svordomar på rad. Sådana använder i alla fall vi oss av dagligen. Men ta nu detta rätt - som jag skrev var det en allmän uppmuntran till att tänka på språkbruket.
niprone (oregistrerad) Postat 19 december 2003 Postat 19 december 2003 det jag hade tänkt att skriva nu, låter jag vara osagt. Så slipper du mera obehagligheter. För hur ni bemöter användare på detta forum är nästintill, ja, skrämmande. Jag har erfarenhet av forum, sen många år tillbaka. Är med och driver ett community där vår främsta attribut är just, forum. Det jag hade tänkt att skriva här nu, låter jag också vara osagt. Och nu har du förlorat, ännu en användare. Punkt.
Recommended Posts
Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera
Du behöver vara medlem för att delta i communityn
Bli medlem (kostnadsfritt)
Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!
Bli medlem nu (kostnadsfritt)Logga in
Har du redan en inloggning?
Logga in nuLogga in här.