Jump to content
Annons

Recommended Posts

Postat

Jag vill styra cubase med en Behringer DDX3216 mixer. Ljudet tar man väl via ADAT men för att styra mixern i cubase måste jag väl gå via midi. Nån som har provat och har tips? 🙂

Annons
Postat (redigerat)

Jes. Kolla sidan 314 i manualen, om du kör Cubase SX2.

Redigerat av dbd
Postat

Hey! Kan man styra den på andra hållet oxå? Dvs låta dess reglage styras via Cubase SX interna mixer?

Isf är det kanske denna produkt jag letar efter.. ser ut att finnas för under 7,000 begagnad.

Och den har alltså 32 st analoga ingångar varav 12 st med mik preamps?

Postat
Hey! Kan man styra den på andra hållet oxå? Dvs låta dess reglage styras via Cubase SX interna mixer?

Isf är det kanske denna produkt jag letar efter.. ser ut att finnas för under 7,000 begagnad.

Och den har alltså 32 st analoga ingångar varav 12 st med mik preamps?

Hmmm...

Under 7000:- begagnad bör det verkligen vara när svenska listpriset är 7975:- inkl moms enligt Behringers website... 😳 Prisvärd så in i h-e! 😮

Hur det funkar med styrning har jag aldrig testat.

Den har 16 analoga ingångar, varav 12 med preamp. 32 analoga in blir det bara om man skaffar ADAT-optionen och kopplar in externa A/D-omvandlare i den.

Postat

Jösses, det var billigt.. och den har inbyggd MIDI oxå.. fast bara x1 förstås, men den är tänkt att kunna ersätta ljudkort helt och hållet? Eller har jag missat något?

Om den funkar att styras oxå via Cubase är högst intressant, tycker jag. Jag är fruktanslöst trött på att "inställningarna" på det forntida analoga mixerbordet inte går att spara ner med Cubase-projektet... just därför var jag inne på att köpa en Yamaha 01X som "totallösning" (mixer, midi-kontroller, ljudkort), men den har för få ingångar.. Om DDX3216 kan fungera som "totallösning" låter den ju som ett både bättre och billigare alternativ.

Suck, jag kommer aaaaaaldrig att hitta rätt i djungeln! 😳

Postat (redigerat)
Jösses, det var billigt.. och den har inbyggd MIDI oxå.. fast bara x1 förstås, men den är tänkt att kunna ersätta ljudkort helt och hållet? Eller har jag missat något?

Om den funkar att styras oxå via Cubase är högst intressant, tycker jag. Jag är fruktanslöst trött på att "inställningarna" på det forntida analoga mixerbordet inte går att spara ner med Cubase-projektet... just därför var jag inne på att köpa en Yamaha 01X som "totallösning" (mixer, midi-kontroller, ljudkort), men den har för få ingångar.. Om DDX3216 kan fungera som "totallösning" låter den ju som ett både bättre och billigare alternativ.

Suck, jag kommer aaaaaaldrig att hitta rätt i djungeln! 😳

Nja - det är ju en MIXER och inget ljudkort - så du måste ha ett ljudkort med digitala in/ut på Lightpipe för att ha riktigt bra nytta av den. 😮

Själv köra jag med 16 digitala kanaler mellan dator och mixer. Ljudkortet är ett RME Hammerfall9652 hos mig. 😛

Midin i DDX3216 är bara till för att kontrollera mixern - inte för att koppla in syntar.

Redigerat av Claes
Postat

På så vis. Jag råkar faktiskt ha ett RME Hammerfall 9636 med 9652 expansion här hemma. Jag administrerar förvisso bara försäljningen åt någon annan, men jag kan säkert förhandla fram ett bra pris med mig själv. 😳 Hur mycket ska jag begära att jag betalar för det? 😛

Jag har undvikit att sätta mig in i ADAT hitintills, tyckte det var många akronymer nog att lära mig efter mitt långa uppehåll från branschen. Men nu luras jag alltså in i ADAT-världen ändå. Attans.

Mitt naiva jag trodde i förmiddags att jag hittat rätt i djungeln och att detta var svaret på mina behov. Alltså - om man bortser från några extra analoga ingångar, varför ska jag köpa ett DDX3215 istället? 😮

Postat
På så vis. Jag råkar faktiskt ha ett RME Hammerfall 9636 med 9652 expansion här hemma. Jag administrerar förvisso bara försäljningen åt någon annan, men jag kan säkert förhandla fram ett bra pris med mig själv. 😳 Hur mycket ska jag begära att jag betalar för det? 🙂

Jag har undvikit att sätta mig in i ADAT hitintills, tyckte det var många akronymer nog att lära mig efter mitt långa uppehåll från branschen. Men nu luras jag alltså in i ADAT-världen ändå. Attans.

Mitt naiva jag trodde i förmiddags att jag hittat rätt i djungeln och att detta var svaret på mina behov. Alltså - om man bortser från några extra analoga ingångar, varför ska jag köpa ett DDX3215 istället? 😮

Det är den gamla modellen (samma som jag har - som ersattes av HDSP9652 för typ 2 år sedan eller något), så du borde kunna få det ganska billigt - men vad beg-priset är vågar jag nog inte svara på...

Man kan ha ruskigt mycket kul med det. Jag har som sagt DDX3216 kopplad med 16 kanaler fram och tillbaka till ljudkortet, så att jag kan trixa till det mesta. På sista uppsättningen Lightpipe I/O har jag en RME ADI-8 Pro (8-kanalig A/D-D/A). På S/Pdif in har jag en RME ADI-96 Pro (preamp med A/D-omvandlare) - och på S/Pdif ut har jag en Benchmark DAC-1. Fullsketet så att säga... 😛

Postat
Det är den gamla modellen (samma som jag har - som ersattes av HDSP9652 för typ 2 år sedan eller något), så du borde kunna få det ganska billigt - men vad beg-priset är vågar jag nog inte svara på...

Man kan ha ruskigt mycket kul med det. Jag har som sagt DDX3216 kopplad med 16 kanaler fram och tillbaka till ljudkortet, så att jag kan trixa till det mesta. På sista uppsättningen Lightpipe I/O har jag en RME ADI-8 Pro (8-kanalig A/D-D/A). På S/Pdif in har jag en RME ADI-96 Pro (preamp med A/D-omvandlare) - och på S/Pdif ut har jag en Benchmark DAC-1. Fullsketet så att säga... 😛

Uuhh.. nu vill jag ännu mer undvika att träda in i ADAT-världen. 🙂

Postat

Uuhh.. nu vill jag ännu mer undvika att träda in i ADAT-världen. 🙂

Inget att vara rädd för.

Friskt kopplat, hälften brunnet... 😛

Bli medlem (kostnadsfritt) eller logga in för att kommentera

Du behöver vara medlem för att delta i communityn

Bli medlem (kostnadsfritt)

Bli medlem kostnadsfritt i vår community genom att registrera dig. Det är enkelt och kostar inget!

Bli medlem nu (kostnadsfritt)

Logga in

Har du redan en inloggning?
Logga in här.

Logga in nu
  • Skapa ny...

Viktig information om kakor (cookies)

Vi har placerat några kakor på din enhet för att du bättre ska kunna använda den här sajten. Läs vår kakpolicy och om hur du kan ändra inställningar. Annars utgår vi från att du är bekväm med att fortsätta.